Koncern Bridgestone Corporation poinformował, że opony z gamy Ecopia będą stanowiły fabryczne wyposażenie nowej Hondy Clarity Fuel Cell. Wspomniany model to seryjny sedan na wodór, w którym ogniwa paliwowe oraz układ napędowy zostały umieszczone pod maską.
Honda Clarity Fuel Cell została wyposażona w wydajne silniki elektryczne i ma zasięg ponad 700 kilometrów. Łączna moc jednostek napędowych to 177 KM, przy czym gęstość wytwarzanej energii zwiększyła się do 3,1 kW/l. Elektryczne silniki napędzane są ogniwami paliwowymi zasilanymi wodorem. Uzupełnienie zbiornika wodoru nie powinno przekroczyć 3 minut. Model Clarity Fuel Cell został zaprezentowany w 2015 r., a od niedawna jest już dostępny w sprzedaży w Japonii. Cena auta na rodzimym rynku wynosi 7,7 mln jenów czyli około 250 tys. zł. Z czasem wodorowa Honda będzie dostępna także w USA i w Europie.
Na potrzeby wspomnianego modelu, sprzedawanego w Japonii, koncern wybrał opony Bridgestone Ecopia EP160. Mają one zagwarantować bezpieczną, a jednocześnie wydajną jazdę. Ogumienie zapewnia przede wszystkim niskie opory toczenia, a także cichą i komfortową jazdę. Wybrane opony mają przyczynić się do zwiększenia dystansu pokonywanego na jednym pełnym zbiorniku wodoru.
(ik)
Źródło i fot. Bidgestone