W I kwartale br. Michelin osiągnął sprzedaż netto w wysokości 5,1 mld euro. Odnotowany wzrost wolumenu sprzedaży na poziomie 3,7 proc. przewyższa tempo rozwoju rynku we wszystkich segmentach działalności.
Większe wolumeny sprzedaży wypracowane przez poszczególne obszary produktowe wyniosły w przypadku opon do samochodów osobowych i dostawczych wyniosły +4 proc., opon ciężarowych +3 proc., natomiast segment opon specjalistycznych utrzymał stabilną pozycję.
Opony do samochodów osobowych i dostawczych
W pierwszym kwartale tego roku rynki pierwszego wyposażenia i wymiany charakteryzował mocny wzrost, który odzwierciedlał dobrą sytuację w Ameryce Północnej, Europie i Chinach. Dzięki temu Grupa Michelin osiągnęła bardzo dobre wyniki na rynkach pierwszego wyposażenia w Ameryce Północnej, Brazylii, Europie i Chinach. Firma odnotowała też wzrost udziału w rynku pierwotnym oraz przywróciła rentowność w Europie.
Opony do samochodów ciężarowych
Pierwszy kwartał 2016 r. stał pod znakiem spowolnionej dynamiki wzrostu rynków, która wynikała z sytuacji na rynkach wschodzących, pierwszego wyposażenia i bieżnikownia. Rynek europejski pozostał w dobrej kondycji. Michelin odnotował znaczący wzrost udziału w rynku dzięki dobrym wynikom w segmencie pierwszego wyposażenia we wszystkich strefach. Sukces odniosły nowe produkty ze średniej półki, w szczególności marka BFGoodrich w Brazylii i Australii oraz marka Uniroyal w Ameryce Północnej. W efekcie producent zanotował istotny wzrost sprzedaży w Rosji, Europie i Ameryce Północnej.
Opony specjalistyczne
(ik)
Źródło i graf.: Weber Shandwick