2016-04-22

Michelin po I kwartale br.

 

W I kwartale br. Michelin osiągnął sprzedaż netto w wysokości 5,1 mld euro. Odnotowany wzrost wolumenu sprzedaży na poziomie 3,7 proc. przewyższa tempo rozwoju rynku we wszystkich segmentach działalności.

Większe wolumeny sprzedaży wypracowane przez poszczególne obszary produktowe wyniosły w przypadku opon do samochodów osobowych i dostawczych wyniosły +4 proc., opon ciężarowych +3 proc., natomiast segment opon specjalistycznych utrzymał stabilną pozycję.

Opony do samochodów osobowych i dostawczych

W pierwszym kwartale tego roku rynki pierwszego wyposażenia i wymiany charakteryzował mocny wzrost, który odzwierciedlał dobrą sytuację w Ameryce Północnej, Europie i Chinach. Dzięki temu Grupa Michelin osiągnęła bardzo dobre wyniki na rynkach pierwszego wyposażenia w Ameryce Północnej, Brazylii, Europie i Chinach. Firma odnotowała też wzrost udziału w rynku pierwotnym oraz przywróciła rentowność w Europie.

Opony do samochodów ciężarowych

Pierwszy kwartał 2016 r. stał pod znakiem spowolnionej dynamiki wzrostu rynków, która wynikała z sytuacji na rynkach wschodzących, pierwszego wyposażenia i bieżnikownia. Rynek europejski pozostał w dobrej kondycji. Michelin odnotował znaczący wzrost udziału w rynku dzięki dobrym wynikom w segmencie pierwszego wyposażenia we wszystkich strefach. Sukces odniosły nowe produkty ze średniej półki, w szczególności marka BFGoodrich w Brazylii i Australii oraz marka Uniroyal w Ameryce Północnej. W efekcie producent zanotował istotny wzrost sprzedaży w Rosji, Europie i Ameryce Północnej.

Opony specjalistyczne

  • Opony przemysłowe: Rynek opon do kopalni kurczył się trzeci rok z rzędu, co wynika z wykorzystywania zapasów opon przez klientów Grupy. Rynek pierwszego wyposażenia kurczy się w dojrzałych strefach, w Chinach utrzymuje się na bardzo niskim poziomie. Segment opon dla infrastruktury i do kamieniołomów jest stabilny na rynkach dojrzałych. Przychody netto ze sprzedaży spadają z uwagi na niekorzystną sytuację w odniesieniu do surowców.
  • Opony rolnicze: Po spadku w 2015 r. rynki pierwszego wyposażenia wykazują tendencję wzrostową w Europie. W Ameryce Północnej utrzymuje się tendencja spadkowa. Poprawa sytuacji w segmencie opon na wymianę nastąpiła w dojrzałych strefach za sprawą znacznych zakupów dystrybutorów. Sytuacja ekonomiczna w Ameryce Południowej jest nadal bardzo niekorzystna. Strategia Grupy przyniosła wzrost wolumenu sprzedaży. W kontekście obniżek cen i niesprzyjających wahań kursów wymiany walut spółka utrzymuje stabilne przychody.
  • Opony do jednośladów: Rynki opon do motocykli i skuterów pozostają sprzyjające w Europie, ale kurczą się w Ameryce Północnej i Japonii. Sytuacja na rynkach wschodzących pozostaje dobra. Sprzedaż jest stabilna: wzrost wolumenu równoważy negatywny wpływ regionalnego zróżnicowania asortymentu i wahań kursów walut.
  • Opony lotnicze: Rynek opon dla lotnictwa komercyjnego nieprzerwanie rośnie napędzany wzrostem ruchu pasażerskiego.

(ik)

Źródło i graf.: Weber Shandwick

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia

Poszukiwany redaktor/redaktorka treści

Toruń |Umowa o pracę | Umowa na okres próbny wynoszący trzy miesiące, z możliwością przedłużenia do roku Wydawnictwo ...

więcej
/

© Copyright 2025 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń