Od listopada 2014 r. wszystkie nowo rejestrowane samochody osobowe i dostawcze o masie całkowitej do 2,5 tony muszą być wyposażone w system kontroli ciśnienia w oponach (TPMS). W związku z tym Bosch oferuje tester o nazwie TPA 200, który jest uzupełnieniem testera usterek KTS i służy do serwisowania czujników ciśnienia w oponach w systemach TPMS.
Dzięki temu urządzeniu można odczytać aktualne ciśnienie w oponie, stan baterii czujnika oraz jego numer identyfikacyjny. Podawana jest też informacja o tym czy czujnik jest sprawny. TPA 200 służy także do programowania uniwersalnych czujników np. Schrader EZ-Sensor lub Alligator Sens it. Tester współpracuje ze specjalną platformą internetową „TPA Startcenter”, która zapewnia aktualizację bazy danych oraz samego programu, podaje informacje o czujnikach (np. momenty dokręcania), umożliwia zarządzanie danymi klientów i pojazdów, a także tworzenie protokołów.
TPMS (Tire Pressure Monitoring System) to system czujników, którego zadaniem jest informowanie kierowcy o spadku ciśnienia w oponach. Istnieją dwa rodzaje systemów TPMS. Pierwszym z nich i najpowszechniejszym jest system bezpośredni, w którym dane o ciśnieniu w kołach podawane są w czasie rzeczywistym. Drugim, tańszym rozwiązaniem jest system pośredni, wykorzystujący dane z czujników prędkości kół stosowanych w systemach ABS, ESC.
Pisaliśmy o tym w dziale Nowości Rynkowe w numerze PO 2/120/2015.
(ik)
Źródło: Inter-Team, fot. Bosch