SsangYong Motor poinformował, że w marcu 2016 r. firma sprzedała łącznie 13.010 samochodów, w tym 9.069 na rynku krajowym i 3.941 w eksporcie. W porównaniu do poprzedniego miesiąca koncern osiągnął wzrost o 23 proc. W stosunku do marca ubiegłego roku firma uzyskała wynik lepszy o 1,1 proc., m.in. dzięki rosnącej sprzedaży Tivoli i XLV, który swoją premierę w Korei miał na początku marca br.
Oba modele, Tivoli i XLV, osiągnęły efekt synergii, jako że od premiery modelu w marcu zbiorcze zamówienia na XLV przekroczyły 3.500 sztuk. XLV kontynuuje sukces marki Tivoli i oczekuje się, że odegra kluczową rolę w rozwoju rynku samochodów z segmentu C-SUV.
Co więcej, łączne zamówienia na oba modele z serii Tivoli, czyli Tivoli i XLV, przekroczyły w marcu liczbę 8.500. Przewiduje się, że dalszy wzrost popularności tych modeli spowoduje, że będą one umacniały sprzedaż samochodów tej marki.
Sprzedaż na rynku krajowym w Korei osiągnęła rekordowy poziom 9.069 sztuk, co stanowi wzrost o 29,9 proc. od lutego i 17,5 proc. od marca ub.r. Wyniki te są bezpośrednim skutkiem dobrej sprzedaży modeli z serii Tivoli, która w porównaniu z marcem 2015 r. wzrosła o 69,7 proc.
Natomiast eksport samochodów tej marki wzrósł o 9,7 proc. w porównaniu do poprzedniego miesiąca dzięki eksportowi XLV na rynki europejskie. Ze względu na wzrost eksportu modeli z serii Tivoli o 37,1 proc. w porównaniu do marca ub.r. firma liczy na wielką poprawę wyników na rynkach zagranicznych.
Premiera XLV planowana jest na maj, zaś sam model został po raz pierwszy zaprezentowany podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie w marcu. Do maja firma planuje kontynuację intensywnej kampanii marketingowej, m.in. poprzez udział w licznych regionalnych pokazach samochodowych.
(ik)
Źródło i fot. SsangYong