Przegląd Oponiarski

Maszyny i urządzenia

JOHN BEAN

Visualiner Prism

Urządzenie to wykonuje pomiary geometrii za pomocą reflektorów umieszczanych przy przedniej osi i kamer pomiarowych przy tylnej osi. W tym systemie dwóch kamer optyczna komunikacja nie może być przerwana przy przedniej osi, z tego względu nie ma także konieczności stosowania złączki spojlera (adaptera). Urządzenie to umożliwia wykonywanie pomiarów nawet maksymalnych położeń układu kierowniczego bez konieczności zastosowania elektronicznych tarczy obrotowych. Powoduje to zmniejszenie kosztów dodatkowych i kosztu zakupu. Dodatkową zaletą jest to, że przy przednich kołach nie znajdują się żadne elementy elektroniczne, co wpływa na ograniczenie kosztów konserwacji. Dzięki innowacyjnej technice pomiarowej można szybko wykonywać skręty. Tylne kamery pomiarowe, zaciski kół i reflektory są wyjątkowo lekkie, ponieważ wykonane zostały z magnezu. Komunikacja odbywa się poprzez urządzenie Bluetooth, czyli bezprzewodowo. Tym samym nakłady na konserwację zostają znacznie zredukowane. Wysoka niezawodność układu transmisji danych sprawia, że wyniki pomiarowe są zawsze precyzyjne. Urządzenie dostosowuje się do różnych uwarunkowań budowlanych stanowiska pomiarowego. Nie ma konieczności wygospodarowywania dodatkowego miejsca na urządzenie do pomiarów podwozia. Dzięki specjalnemu systemowi pomiarowemu można wykonywać pomiary także w pojazdach o dużym odstępie kół. I tak od pojazdów typu Smart po Transporter, pomiary można wykonywać przy zastosowaniu jednego urządzenia pomiarowego. Nowoczesne akumulatory litowo-jonowe gwarantują eksploatację przez 24 godziny ( 3 dni przy 3-4 pomiarach podwozia dziennie) oraz charakteryzują się wyjątkowo długim okresem żywotności. Akumulatory dozorowane są przez oprogramowanie, które odpowiednio wcześniej wskazuje konieczność ich naładowania. Taki wskaźnik umożliwia uniknięcie przerw podczas wykonywania pomiarów. Przejrzyste funkcje menu przyczyniają się do unikania błędów przy notowaniu danych i prowadzą obsługującego w prosty i szybki sposób przez wszystkie przebiegi pomiarowe. Dane pojazdów pochodzą bezpośrednio od producentów i dlatego są kompletne, aktualne i prawidłowe. Kompleksowe dane i informacje, specyficzne dla poszczególnych producentów umożliwiają wykonanie pomiarów także w mniej popularnych markach pojazdów. Można korzystać z ponad 25 000 danych modeli z 25 ostatnich lat! Dystrybucją urządzenia w Polsce zajmuje się firma Cartec, www.cartec.pl .

HOFMANN

Monty Quadriga

Jest to najnowszy model automatycznego urządzenia, pozwalającego operatorowi na wygodne, wydajne i bezpieczne przeprowadzanie czynności związanych z montażem i demontażem opon. Koła o średnicy felgi do 30” lub całkowitej średnicy 47” i wadze do 70 kg są umieszczane w uchwycie przy pomocy automatycznej windy. Po ułożeniu na niej koła urządzenie samoczynnie rozpoznaje średnicę felgi. Dalsze pomiary parametrów koła przeprowadzane są za pomocą czujników laserowych już po zamocowaniu koła w uchwycie. Ta czynność pozwala na ustawienie względem koła tarcz do odbijania stopki oraz głowicy montażowej. Urządzenie pozwala w bardzo prosty sposób wybrać typ obsługiwanego ogumienia (klasyczna opona, run-flat, UHP) za pomocą 5 dostępnych programów - tryb standardowy, sportowy, do opon o miękkich ściankach, ekspercki i manualny. Automatyczny demontaż i montaż opon jest rozpoczynany przy pomocy joysticka. Operator nigdy nie traci kontroli nad działaniem maszyny. Inteligentny sterownik zapewnia, że w czasie każdego z etapów odpowiednie siły przykładane są do opony, co zabezpiecza zarówno felgę jak i oponę przed uszkodzeniem. Quadriga przoduje dzięki wysokiemu poziomowi ergonomii, uniwersalności oraz dokładności i kontroli zautomatyzowanych procesów. Urządzenie posiada certyfikat niemieckiego stowarzyszenia WDK. Więcej informacji na temat urządzenia w firmie best products oraz stronach internetowych: www.best-prod.com .

Zobacz cały numer PO 10/67 (Październik 2009)

 


 

CORGHI

                                  Wyważarka EM 8470 Blue Light

Ta wyważarka jest potwierdzeniem innowacyjności włoskiej firmy Corghi, która kieruje się najbardziej zadowoleniem swoich klientów. Dlatego też maszyna ta zapewnia najwyższą jakość obsługi. Pomiary geometryczne dokonywane są za pomocą kamer oraz czujników laserowych, zapewniając maksymalną precyzję, doskonałą prędkość operacyjną i rzeczywiste przetwarzanie danych. Nowoczesny interfejs w postaci ekranu dotykowego zaprojektowany został w celu maksymalnego usprawnienia komunikacji z urządzeniem. System sterowania urządzeniem oświetla wnętrze felgi, pozwalając na uzyskanie obrazu wysokiej rozdzielczości w różnych warunkach oświetlenia miejsca pracy. W EM 8470 Blue Light zastosowano bezdotykową technikę pomiaru oraz innowacyjny system nakładania ciężarków. Urządzenie wskazuje, gdzie najbardziej optymalnie umieścić koło w samochodzie, jak również tzw. „ ściąganie ” samochodu na danym odcinku drogi. Wyważarka EM 8470 Blue Light  w opinii dystrybutora, firmy S-A-M, jest obecnie najlepszą i najnowocześniejszą wyważarką na światowym rynku. To luksusowy sprzęt najnowszej generacji. Więcej na stronie www.s-a-m.pl .

DELTA

                             Transporter do kół

Firma Delta uruchamia produkcję transporterów do kół począwszy od wózków widłowych, pojazdów samochodowych, maszyn budowlanych, górniczych i sprzętu rolniczego. Prezentowany transporter przeznaczony jest do transportu, montażu
i demontażu kół o wym. 29,5 cali, posiada hydrauliczną regulację wysokości, funkcje jazdy w czterech osiach oraz obrót wokół osi. Urządzenie daje możliwość załadunku koła z pozycji zero i podniesienie go do wysokości 350 mm. Maksymalny udźwig wynosi dwie tony. Zastosowano koła pneumatyczne ø 350. Badania eksploatacyjne przeprowadzono w kopalni miedzi. Więcej na internetowej stronie firmowej, www.deltabrzeg.pl .

LEWOR

Wulkanizator BT 8000 EM

Urządzenie służy do naprawy opon ciężarowych, rolniczych i wielkogabarytowych w zakresie od 365/80 R 20 do 33.25 R 35. Konstrukcja wulkanizatora to rama nośna na czterech skrętnych kołach oraz pozioma rama grzewcza, na której zamontowane są grzałki. Kółka ułatwiają  umieszczenie grzałek w każdym położeniu opony, a regulacja rozstawu na ramie grzewczej umożliwia umieszczenie grzałek na zewnątrz i wewnątrz opony. Konstrukcja ta pozwala na naprawę opon w szerokim zakresie zarówno wielkości opony, jak i wielkości i miejsca uszkodzenia. W zestawie wulkanizatora są 3 komplety grzałek stosowane w zależności od wielkości uszkodzenia 19x19 cm o mocy 500 W, 23x23 cm o mocy 1150 W i 23,5x34 cm o mocy 1500 W. Odpowiedni profil grzałek umożliwia naprawę zarówno boku, czoła, jak i barku opony, a 10 t. prasa hydrauliczna zapewnia dokładne ich przyleganie. Wszystkie podstawowe elementy wulkanizatora są produkcji polskiej. Więcej informacji na stronie www.lewor.com.pl .

Zobacz cały numer PO 9/66 (Wrzesień 2009)

https://przegladoponiarski.pl/