2016-02-05

100 mln opon w Bridgestone Poznań

 

Około 11 kg wagi i 20 cali średnicy ma jubileuszowa, stumilionowa opona Bridgestone Potenza S001, która została dziś wyprodukowana w zakładzie Bridgestone Poznań. We wspomnianej fabryce powstaje około 30 tys. sztuk opon dziennie, w których proces powstawania zaangażowanych jest ponad 1700 pracowników. W najbliższym czasie każdy z nich symbolicznie podpisze się na certyfikacie jubileuszowego produktu.

Fabryka Bridgestone funkcjonuje w Poznaniu od 18 lat i zajmuje powierzchnię 25 ha. Rozbudowywano ją kilkakrotnie - ostatnią inwestycję zakończono w 2014 roku, a jej wartość wyniosła 429 mln zł. W zakładzie produkowanych jest niemal 500 rodzajów opon, które trafiają do 44 krajów na całym świecie, przede wszystkim Niemiec, Francji i Wielkiej Brytanii, ale także do dalszych lokalizacji, takich jak Zjednoczone Emiraty Arabskie czy Hong Kong.

-  Proces produkcji opon, który przeszła również nasza stumilionowa jubilatka, jest złożony - powiedział Paweł Nowaczyk, dyrektor HR Bridgestone Poznań. - Wulkanizacja opony trwa około 20 minut, jednak do czasu produkcji należy doliczyć także wcześniejsze działania, takie jak opracowanie koncepcji, przygotowanie specjalnej mieszanki składającej się m.in. z kauczuku naturalnego, syntetycznego, sadzy,  krzemionki i kilkudziesięciu innych składników, przycięcie komponentów, konfekcjonowanie, oklejenie, a także sprawdzenie.

Stumilionowa opona w liczbach:

  • Najwęższa ze 100 mln opon wyprodukowanych przez poznańską fabrykę miała 155 mm, a najszersza 285 mm. Najmniejsza z nich miała 14 cali, a największa 21 cali.
  • Łączna waga wszystkich wyprodukowanych w historii BSPZ opon wyniosłaby 0,55 mln tony. To tyle, ile średnio waży 110 tys. słoni, czy ładowność ponad 1200 największych samochodów ciężarowych na świecie.
  • Gdyby utworzyć łańcuch ze wszystkich wyprodukowanych w historii BSPZ opon, to 1,5 x mógłby opasać on kulę ziemską.
  • Gdyby położyć płasko obok siebie wszystkie 100 mln opon wyprodukowanych przez poznańską fabrykę, to zajęłyby one powierzchnię ok. 5 tys. stadionów piłkarskich. Magazyn, który mógłby je pomieścić musiałby zajmować ok. 38  proc. powierzchni Poznania.

 

Więcej w marcowym wydaniu Przeglądu Oponiarskiego

(ik)

Źródło i fot. Prelite Public Relations

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń