2015-12-11

Pirelli testuje nową mieszankę

 

Stoffel Vandoorne z McLarena uzyskał najlepszy czas w 12-godzinnej sesji testowej, zorganizowanej przez Pirelli na gładkiej nawierzchni toru Yas Marina. Sesja trwała przez cały dzień przy zgodnej z prognozami słonecznej pogodzie i w ciepłych warunkach. Jazdy rozpoczęto przy temperaturze powietrza około 24 stopni Celsjusza (temperatura nawierzchni 35 stopni Celsjusza), a później ociepliło się do odpowiednio 28 i 40 stopni.

W sesji udział wzięły wszystkie zespoły rywalizujące w sezonie 2015, z następującymi kierowcami:

  • Mercedes - Pascal Wehrlein
  • Ferrari - Sebastian Vettel, Kimi Raikkonen
  • Williams - Valtteri Bottas
  • Red Bull - Daniel Ricciardo, Daniił Kwiat
  • Force India - Alfonso Celis Jr, Nico Hulkenberg
  • Lotus - Jolyon Palmer
  • Toro Rosso - Carlos Sainz, Max Verstappen
  • Sauber - Adderly Fong, Marcus Ericsson
  • McLaren - Stoffel Vandoorne
  • Manor - Rio Haryanto, Jordan King.

Sesja rozpoczęła się od przejazdów wszystkich kierowców na podstawowym ogumieniu, by sprawdzić ustawienia samochodów. Korzystano z supermiękkich opon P Zero „czerwonych” i miękkich P Zero „żółtych” - nominowanych na rozgrywaną w miniony weekend Grand Prix Abu Zabi.

Podczas prób ani kierowcy, ani zespoły nie miały informacji na temat specyfikacji testowanego ogumienia. Ekipy nie mogły sprawdzać nowych części i wymieniać żadnych komponentów, by skupić się wyłącznie na oponach. Gładka nawierzchnia, stałe temperatury i różnorodność technicznych zakrętów sprawiają, że Abu Zabi to idealny obiekt do oceny większości kluczowych zachowań ogumienia.

- Mieliśmy jedną szansę do przetestowania opon na następny sezon i możemy być zadowoleni z wyników pracy podczas tej sesji, chociaż pełna analiza danych jest dopiero przed nami - powiedział Paul Hembery, dyrektor Pirelli Motorsport. - Sprawdzaliśmy różne wersje nowej ultramiękkiej mieszanki na sezon 2016 i to był jeden z celów tych testów. Wprowadzamy tę mieszankę jako miększą niż supermiękka, przede wszystkim z myślą o agresywnym wyborze ogumienia na tory uliczne: z lepszymi osiągami niż najnowsza wersja supermiękkich opon, ale z szybszą degradacją. Dzięki temu zespoły będą mogły bardziej agresywnie podchodzić do strategii.

Najlepszy czas - 1.44,103 99 - uzyskał Stoffel Vandoorne z McLarena. Na drugim miejscu uplasował się Kimi Raikkonen z Ferrari z czasem 1.44,456 56, a na trzecim - Marcus Ericsson z Sauber z czasem 1.44,480 50.

(ik)

Źródło i fot. Pirelli

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń