Usługa BLS ułatwia procedury

 

Co drugi kierowca w Polsce przynajmniej raz w życiu uczestniczył w kolizji drogowej z winy innej osoby, a dla co trzeciego z nich uciążliwa była konieczność kontaktu z towarzystwem ubezpieczeniowym sprawcy - wynika z badania zrealizowanego na zlecenie Gothaer TU S.A. Odpowiedzią na wskazane przez kierowców trudności jest usługa Bezpośredniej Likwidacji Szkód (BLS), która w Gothaer obejmuje wszystkich klientów.

W ramach modelu BLS zakład ubezpieczeniowy, który należy do porozumienia PIU, w razie potrzeby zajmie się procesem likwidacji szkody. Oznacza to, że ubezpieczyciel przejmie wszystkie formalności bez względu na to, w jakiej firmie sprawca miał wykupione ubezpieczenie. Takiego rozwiązania oczekują właściciele aut, co potwierdzają wyniki zleconego przez Gothaer TU S.A. badania.

- Od momentu wprowadzenia przez nas Bezpośredniej Likwidacji Szkód obserwujemy stały wzrost zainteresowania tym modelem i odnotowujemy wzrost udziału szkód likwidowanych w ramach BLS w ich ogólnej liczbie - powiedział Adam Sasin, dyrektor Biura Likwidacji Szkód w Gothaer TU S.A. - Tylko w październiku było to ponad 200 szkód, co stanowi około 12 proc. szkód z ogółu prowadzonych spraw. Jesteśmy przekonani, że ten odsetek będzie w kolejnych miesiącach coraz wyższy.

Jak wynika z badania opinii przeprowadzonego na zlecenie Gothaer, jeden na dwóch polskich kierowców miał choć raz w życiu stłuczkę drogową nie ze swojej winy. Co ciekawe, w takiej sytuacji znalazło się mniej kobiet (45 proc.) niż mężczyzn (57 proc.). Respondenci zapytani o największe problemy, z którymi mieli do czynienia podczas likwidacji szkody komunikacyjnej z ubezpieczenia OC, wskazali na niepewność dotyczącą wypłaty odszkodowania (43 proc.) oraz dużą liczbę formalności (42 proc.). Co trzeci kierowca odpowiedział, że najbardziej uciążliwa dla niego była konieczność kontaktowania się z ubezpieczycielem sprawcy (36 proc.). Dodatkowo, aż 26 proc. respondentów wskazało, że w czasie stłuczki, w której uczestniczyli nie ze swojej winy, ubezpieczyciel sprawcy nie udzielił im odpowiedniej pomocy informacyjnej na temat procesu likwidowania szkody.  

- BLS znacząco poprawia komfort poszkodowanego w zdarzeniu drogowym - powiedział Marek Dmytryk, zastępca dyrektora biura ubezpieczeń detalicznych w Gothaer TU S.A. - Przede wszystkim zgłasza on szkodę swojemu ubezpieczycielowi, z którym łatwiej mu rozmawiać, jest jego klientem i zna dostępne kanały komunikacji. Ubezpieczyciel natomiast znając historię klienta, sprawniej udzieli mu pomocy i koniecznych w danym momencie informacji i wskazówek.

Kiedy stłuczka podlega pod BLS

W ramach BLS można zlikwidować szkody, które spełniają jednocześnie kilka kryteriów. Brak choćby jednego z nich, uniemożliwia skorzystanie z tej usługi. Po pierwsze, w zderzeniu muszą uczestniczyć dwa pojazdy, nie mniej i nie więcej. Po drugie, nikt nie może zostać ranny. Po trzecie, kolizja samochodów miała miejsce w Polsce, a uczestnicy zdarzenia posiadają ubezpieczenie OC krajowe. Po czwarte, szkoda nie została zgłoszona w towarzystwie ubezpieczeń sprawcy zdarzenia. BLS dotyczy wyłącznie szkód zaistniałych w pojeździe i w mieniu w nim się znajdującym pod warunkiem, że stanowi ono własność poszkodowanego. Nie ma możliwości dochodzenia zadośćuczynienia za szkody osobowe.

Jak to działa w Gothaer

Każdy klient Gothaer, niezależnie od tego, w jakim zakładzie ubezpieczeń posiadał OC sprawca kolizji, spełniając powyższe kryteria, może skorzystać z usługi BLS.

- Nasza firma zdecydowała o połączeniu dwóch modeli funkcjonowania BLS - działającego w ramach porozumienia PIU oraz modelu cesji, co pozwoli nam uniknąć sytuacji, w której odeślemy naszego klienta do towarzystwa ubezpieczeniowego sprawcy kolizji, bo jego zakład ubezpieczeniowy nie przystąpił do porozumienia PIU i nie oferuje BLS - powiedziała Anna Włodarczyk-Moczkowska, prezes Zarządu Gothaer TU S.A. - W ten sposób każdy ubezpieczony w Gothaer może być spokojny, że w sytuacji wystąpienia nieprzyjemnego zdarzenia na drodze z winy innego kierowcy, to my, a nie inny zakład ubezpieczeniowy, zajmiemy się wszystkimi formalnościami związanymi z likwidacją szkody.


Metodologia badania:

Badanie opinii publicznej zostało zrealizowane przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia na zlecenie Gothaer TU S.A. na reprezentatywnej próbie 1005 Polaków będących użytkownikami samochodów i posiadających ubezpieczenie OC. Badanie zrealizowano we wrześniu 2015 r.

(ik)

Źródło: Gothaer, fot. Wikipedia

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń