Goodyear wprowadził na rynek dwa nowe rozmiary efektywnych paliwowo, bieżnikowanych na gorąco opon Goodyear TreadMax Fuelmax D do pojazdów ciężarowych. Tak jak w przypadku pozostałych opon TreadMax, nowe wersje rozmiarowe: 295/60R22.5 oraz 315/60R/22.5 charakteryzują się osiągami zbliżonymi do parametrów nowego ogumienia.
Grégory Boucharlat, dyrektor ds. bieżnikowania opon Goodyear w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) podkreślił, że bieżnikowanie to istotny element dla operatorów pojazdów użytkowych, którzy chcą uzyskiwać maksymalne korzyści finansowe ze stosowanego ogumienia. Dodał również, że wewnętrzny proces produkcyjny opon TreadMax odtwarza proces wytwarzania nowego ogumienia, wykorzystując te same surowce. Dzięki temu produkty te charakteryzują się osiągami zbliżonymi do parametrów nowych opon, a w przypadku linii Fuelmax, kluczową zaletą jest ich efektywność paliwowa.
Opony TreadMax są wytwarzane wyłącznie w fabrykach Goodyeara w Riom we Francji, w Wittlich w Niemczech i w Wolverhampton w Wielkiej Brytanii. Całość procesu odbywa się przy zachowaniu najwyższych standardów jakości, które są stosowane także podczas produkcji nowych opon. Wykorzystywana jest przy tym najnowsza generacja osnów Goodyeara oraz te same mieszanki i wzory bieżnika.
Obecnie linię opon bieżnikowanych na gorąco Goodyear TreadMax Fuelmax D tworzy pięć popularnych rozmiarów:
(ik)
Źródło i fot. Goodyear