Przygotowanie myjni do zimy

 

Przed nadejściem największych mrozów warto przygotować myjnię do pracy w trudnych warunkach pogodowych. Fachowcy z Serwisu WSOP radzą, jak się do tego zabrać. Do najważniejszych czynności należy z pewnością profesjonalny przegląd maszyny oraz właściwe ustawienie parametrów jej pracy, co może ograniczyć kłopoty w przyszłości.

Niskie temperatury lepiej znoszą myjnie automatyczne (portalowe i tunelowe), przede wszystkim dlatego, że pracują w ogrzewanych pomieszczeniach. Po drugie system gorącej piany aktywnej oraz wysokociśnieniowe mycie wstępne dobrze zmiękczają brud na mytym pojeździe, usuwają piasek, resztki lodu i innych zanieczyszczeń, które mogłyby poniszczyć lakier. Do sprawnego działania myjni w zimie niezbędna jest także sprawna i bardzo wydajna dmuchawa, która pozwoli dobrze wysuszyć umyty pojazd.

- Przed nadejściem niskich temperatur wskazane jest także dokonanie zmian parametrów pracy, np. skrócenie czasu otwarcia bram w hali myjni, zwiększenie wydajności pomp dozujących środki chemiczne oraz regulacja czasu realizacji poszczególnych etapów mycia - podkreślił Adrian Kuśka, inżynier serwisu WSOP. - W lecie bramy myjni mogą pozostać otwarte, natomiast w zimie trzeba je szybko zamykać, żeby pomieszczenie nadmiernie nie traciło ciepła.

W przypadku myjni bezdotykowych graniczną temperaturą przy jakiej firma WSOP zaleca ich stosowanie to -10 stopni Celsjusza. Aby w ogóle mówić o możliwości pracy w ujemnych temperaturach myjnia samoobsługowa powinna posiadać system przeciwzamarzaniowy, który zapobiega zamarzaniu wody w lancach. Dodatkowo niezbędne jest także posiadanie ogrzewania posadzki, aby spływająca woda nie tworzyła lodowiska. Przed zimą należy przejrzeć wszystkie elementy maszyny, które odpowiadają za pracę w niskich temperaturach: system cyrkulacji ciepłej wody, kocioł grzewczy i system podgrzewania posadzki. Koniecznie należy także skontrolować stan glikolu.

- Kolejna ważna sprawa to kontrola dozowania środków chemicznych - tłumaczył A. Kuśka. - Zimą auta są brudniejsze niż latem, dlatego konieczne jest zwiększenie dozowania detergentów. Podobnie z woskiem czy nabłyszczaniem, co z kolei wpływa pozytywnie na osuszanie auta po myciu i lepsze nabłyszczenie nadwozia.

W okresie zimowym w myjniach samoobsługowych większe będzie zużycie energii ze względu na podgrzewanie posadzki i zasilanie systemu antyzamarzaniowego. Z kolei w myjniach automatycznych dodatkowa energia posłuży do ogrzania hali i pomieszczenia technicznego.

Do typowych usterek, które przytrafiają się podczas eksploatacji urządzeń w niskich temperaturach jest zamarzanie wody w zamkniętych profilach lub na powierzchniach urządzeń. Zamarzanie dotyczy przede wszystkim instalacji wodnych, szczególnie bezpośrednio wystawionych na działanie niskich temperatur, ale uważać również należy na instalacje dystrybuujące środki chemiczne. Działanie niskich temperatur na preparaty chemiczne zmienia ich charakterystykę działania, co może pociągnąć za sobą pogorszenie jakości mycia.

- Aby zapewnić sprawne działanie myjni w miesiącach zimowych najlepiej skorzystać z usługi profesjonalnego przeglądu - dodał Adrian Kuśka. - Niezbędne jest także samodzielne, codzienne doglądanie urządzenia: systemu obiegu wody, lanc, szczotek czy ogrzewania posadzki. Wszelkie nagłe spadki ciśnienia wody mogą być objawem rychłej awarii.

(ik)

Źródło i fot. WSOP

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń