Prace nad Sellimo, czyli tworzoną przez Grupę Martom internetową platformą integrującą oferty zarówno dostawców, jak i producentów opon i części z Polski i Europy, zostały już zakończone. Do tej pory firmie udało się nawiązać współpracę z około 200 punktami partnerskimi. Cały czas prowadzone są rozmowy z kolejnymi.
Sellimo to strona internetowa dedykowana przede wszystkim serwisom, sklepom i salonom samochodowym. W ramach platformy podmioty te zyskują dostęp do pełnej oferty większości obecnych na europejskim rynku dostawców i producentów podzespołów motoryzacyjnych. Nowa aplikacja ułatwiająca wyszukiwanie informacji to jednak nie wszystko.
- Punkty partnerskie korzystające z Sellimo mogą także liczyć na przejrzyste warunki związane z cenami, płatnościami czy logistyką - powiedział Łukasz Bazarewicz, prezes Grupy Martom. - Wynika to z faktu, iż niezależnie od marki czy rodzaju wybranego produktu, stroną sprzedażową każdorazowo jesteśmy my.
Firma nawiązała już współpracę z prawie 200 salonami, sklepami i serwisami: mechanicznymi, blacharsko-lakierniczymi oraz oponiarskimi. To jednak dopiero początek. Ambicje firmy zakładają dotarcie do większości z 30 tys. tego typu punktów w Polsce.
Równolegle prowadzone są także rozmowy z zaopatrzeniowcami. Cel jest w tym wypadku jasno określony - pozyskanie dostawców oferujących nie tylko produkty pierwszej potrzeby, jak klocki hamulcowe, oleje, opony czy części, ale także inne podzespoły. Chodzi tu chociażby o akcesoria tuningowe, które pozwalają sklepom czy serwisom wygenerować większą marżę.
- Zależy nam na tym, by dzięki Sellimo edukować rynek i pokazywać różne możliwości uzyskiwania przychodu nawet bez istotnego rozszerzania grona swoich klientów - dodał przedstawiciel Grupy Martom. - Jak wiadomo, na popularnych, ogólnodostępnych wyrobach zarabia się obecnie coraz mniej. Wciąż istnieją jednak nisze, gdzie marże sięgają 70 czy nawet 80 proc. Doskonałym tego przykładem są testowane i wprowadzane przez nasz serwis folie do oklejania samochodów.
(ik)
Źródło i fot. Publicum