Na trwających właśnie targach motoryzacyjnych IAA we Frankfurcie nad Menem zadebiutowały m.in. Audi A4 i Audi A4 Avant. Na potrzeby obydwu modeli z nowej klasy średniej generacji B9, inżynierowie koncernu po raz kolejny postawili na współpracę z ekspertami Pirelli.
Od początku włoski koncern uzyskał następujące homologacje dla opon letnich Ultra High Performance Pirelli Cinturato P7 do ostatniego Audi A4 oraz Audi A4 Avant:
Całoroczna opona premium CinturatoTM P7 All Season również otrzymała homologację do Audi A4 i Audi A4 Avant w następujących rozmiarach:
Wreszcie Pirelli otrzymało homologacje dla opony zimowej Ultra High Performance Sottozero Serie III do wspomnianych wyżej dwóch modeli samochodów:
Maurizio Boiocchi, dyrektor generalny w zakresie technologii w Pirelli, podkreślił że 3 wymienione wyżej opony zostały zaprojektowane w ścisłej współpracy z inżynierami Audi. Zostały one dostosowane do potrzeb wybranych modeli samochodów, co potwierdza oznaczenie na ścianie bocznej - A0.
Proces projektowania homologowanej opony może trwać nawet do trzech lat, podczas których producent opon pracuje z inżynierami Audi i kierowcami testowymi. Za procesem stworzenia nowego ogumienia kryje się konieczność zrozumienia dynamiki i elektronicznej ”osobowości” samochodu oraz wymagań koncernu samochodowego. Pierwsza faza projektowania trwa dwa-trzy miesiące, następnie Pirelli zaczyna dopasowywać oponę do charakterystyki każdego z aut.
Od 1999 r. Pirelli jest jednym z czołowych partnerów Audi, które wykorzystuje produkty włoskiej firmy na oryginalne wyposażenie. Oprócz najnowszych wersji do limuzyny A4 i A4 Avant, producent otrzymał jeszcze 131 homologacji do następujących modeli Audi: R8, A8, A7, A6, A6 Allroad, A5, A4, A4 Allroad, A3 , A2, TT, Q7, Q5 i Q3.
(ik)
Źródło i fot. Pirelli, PR Kwadrat