2015-09-11

Zarobić na wymianie akumulatora

 

Jak pokazują statystyki, warsztat mechaniczny coraz częściej jest miejscem wymiany akumulatora. W ostatnich latach warsztaty zyskują od 1 do 2 proc. dodatkowych klientów rocznie. Janusz Druchliński (na zdjęciu obok), ekspert rynku akumulatorów w  Inter Cars, radzi jak czerpać wymierne korzyści ze sprzedaży tych produktów.

Według przedstawiciela firmy IC pomimo korzystnych trendów dla branży, dalej ponad 60 proc. kierowców wybiera samodzielny zakup i wymianę baterii. Warto zastanowić się nad przyczynami takich decyzji zakupowych. Przede wszystkim warsztat nie jest kojarzony przez klientów jako naturalne miejsce dla takiego zakupu. Inaczej wygląda sieć sprzedaży detalicznej - supermarkety przez cały rok eksponują półki z akumulatorami. Dzięki temu klienci wiedzą, gdzie się zwrócić w razie problemów. Następnym powodem takiego stanu jest względna łatwość wymiany akumulatora w starszych samochodach. Jednak z roku na rok samodzielna wymiana baterii przez kierowcę jest trudniejsza.

Czy wymiana akumulatora w warsztacie się opłaci?

W większości popularnych samochodów wymiana akumulatora zajmuje nie więcej niż pół godziny. Na zysk z takiej operacji składają się 3 elementy:

  • zysk na akumulatorze - różnica pomiędzy ceną zakupu i ceną oferty dla klienta. (zwykle cena oferowana jest niższa od ceny w punktach sprzedaży detalicznej),
  • koszt usługi - zwykle kalkulowany na poziomie 30-50 złotych,
  • wartość złomu akumulatorowego - wartość złomu pozyskanego z akumulatora osobowego to 40-50 złotych, (prawie wszyscy kierowcy zostawiają stary akumulator w miejscu wymiany).

Wymiana akumulatora to doskonała szansa na sprzedaż dodatkowych usług: kontrola układu ładowania, wymian płynów eksploatacyjnych czy serwis klimatyzacji. Każdy powinien samodzielnie dokonać kalkulacji zyskowności wymiany akumulatora w oparciu o lokalną sytuację. Nie ulega wątpliwości, że godzina robocza poświęcona na te usługi to przychód na poziomie 100-130 złotych.

Jak zwiększyć sprzedaż akumulatorów?

A oto kilka zasad pozwalających na zwiększenie sprzedaży akumulatorów w warsztacie:

  • oznakowanie warsztatu banerem „AKUMULATORY” - baner powinien stanowić stały element zewnętrzny oznakowania.
  • test akumulatora dla wszystkich klientów warsztatu - test powinien być oczywiście bezpłatny i potwierdzony wydrukiem z testera, zawieszką bądź naklejką na akumulatorze; takie działania budują świadomość i dobre relacje,
  • wyeksponowanie kilku akumulatorów w pomieszczeniu, gdzie przyjmowani są klienci - dzięki temu wielu z nich zwróci uwagę na te produkty.

(ik)

Źródło i fot. Inter Cars

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń