Jak pokazują statystyki, warsztat mechaniczny coraz częściej jest miejscem wymiany akumulatora. W ostatnich latach warsztaty zyskują od 1 do 2 proc. dodatkowych klientów rocznie. Janusz Druchliński (na zdjęciu obok), ekspert rynku akumulatorów w Inter Cars, radzi jak czerpać wymierne korzyści ze sprzedaży tych produktów.
Według przedstawiciela firmy IC pomimo korzystnych trendów dla branży, dalej ponad 60 proc. kierowców wybiera samodzielny zakup i wymianę baterii. Warto zastanowić się nad przyczynami takich decyzji zakupowych. Przede wszystkim warsztat nie jest kojarzony przez klientów jako naturalne miejsce dla takiego zakupu. Inaczej wygląda sieć sprzedaży detalicznej - supermarkety przez cały rok eksponują półki z akumulatorami. Dzięki temu klienci wiedzą, gdzie się zwrócić w razie problemów. Następnym powodem takiego stanu jest względna łatwość wymiany akumulatora w starszych samochodach. Jednak z roku na rok samodzielna wymiana baterii przez kierowcę jest trudniejsza.
Czy wymiana akumulatora w warsztacie się opłaci?
W większości popularnych samochodów wymiana akumulatora zajmuje nie więcej niż pół godziny. Na zysk z takiej operacji składają się 3 elementy:
Wymiana akumulatora to doskonała szansa na sprzedaż dodatkowych usług: kontrola układu ładowania, wymian płynów eksploatacyjnych czy serwis klimatyzacji. Każdy powinien samodzielnie dokonać kalkulacji zyskowności wymiany akumulatora w oparciu o lokalną sytuację. Nie ulega wątpliwości, że godzina robocza poświęcona na te usługi to przychód na poziomie 100-130 złotych.
Jak zwiększyć sprzedaż akumulatorów?
A oto kilka zasad pozwalających na zwiększenie sprzedaży akumulatorów w warsztacie:
(ik)
Źródło i fot. Inter Cars