Praktyczny test przeprowadzony przez niemiecką flotę Spedition Bartkowiak potwierdza oszczędność opon ciężarowych Goodyear Fuelmax. Linia efektywnych paliwowo opon została przetestowana przez wspomnianą flotę w warunkach drogowych. Rezultaty testu porównawczego jednoznacznie pokazują potencjał ogumienia z gamy Fuelmax: pozwoliły one zaoszczędzić do 1,6 litra na 100 km w porównaniu z wydajnymi paliwowo oponami innej marki.
Ze względu na wyniki testów, opony z serii Fuelmax odgrywają teraz ważną rolę w działaniach floty na rzecz ograniczenia ogólnego zużycia paliwa do 20 lub mniej litrów na 100 kilometrów do 2020 r. Goodyear będzie współpracować ze Spedition Bartkowiak w ramach projektu o nazwie ’20-20-20’. Przedsiębiorstwo prowadzi ten projekt we współpracy z firmą doradczą Hi-consulting. Przedsięwzięcie obejmuje wyposażenie zespołów ciągników i naczep w środki techniczne ograniczające zużycie paliwa, tak by zmniejszyć jego ogólne zużycie do poziomu mniejszego niż 20 litrów na 100 kilometrów.
- Rezultaty wstępnego testu porównawczego opon potwierdzają niezwykły potencjał oszczędności naszych opon Fuelmax i jesteśmy przekonani, że nasze wsparcie pomoże Spedition Bartkowiak oraz Hi-consulting osiągnąć cele w ramach projektu ‘20-20-20’ - powiedział Benjamin Willot, dyrektor marketingu opon do pojazdów użytkowych Goodyear w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce.
Ograniczenie kosztów paliwa to dla firm transportowych ważne i niełatwe wyzwanie. W firmie Bartkowiak stanowią one obecnie nieco poniżej 30 proc. łącznych kosztów ponoszonych przez przedsiębiorstwo. Dlatego też flota wprowadza rozwiązania, które mają się przyczynić do graniczenia wydatków na paliwo.
Firma Hi-consulting współpracuje ze Spedition Bartkowiak od 2009 r. i w tym czasie pomogła ograniczyć średnie zużycia paliwa przez flotę o około 20 proc. - do czego przyczyniły się m.in. opony ciężarowe marki Goodyear.
- Przykładowo, zmniejszenie zużycia paliwa o 1,2 litra na 100 kilometrów w całej flocie Spedition Bartkowiak - obejmującej 38 ciągników siodłowych, które pokonują około 3,8 miliona kilometrów rocznie - przyniosłoby oszczędność 45600 litrów paliwa rocznie - powiedział Andreas Manke, konsultant w firmie Hi-consulting i menedżer floty Spedition Bartkowiak. - Przy cenie ropy naftowej wynoszącej 1,25 euro za litr oznacza to roczną oszczędność w wysokości 57 tys. euro, co odpowiada cenie dwóch naczep.
Goodyear Fuelmax
Wspomniana gama to najbardziej efektywna paliwowo linia opon Goodyear. W skład rodziny wchodzą opony Fuelmax S na oś kierowaną, Fuelmax D na oś napędową oraz Fuelmax T do naczep. Niski opór toczenia to najważniejsza zaleta tych modeli, równocześnie mają one bardzo dobre osiągi w kluczowych obszarach, takich jak przebiegi oraz hamowanie na mokrej nawierzchni. Opony na oś napędową Fuelmax D posiadają zarówno oznaczenie M+S, jak i symbol trzech szczytów górskich oraz płatka śniegu (tj. oznaczenie ogumienia zimowego), czyli są oponami na każdą porę roku.
Opis pojazdów uczestniczących w projekcie 20-20-20:
1. Ciągnik: Renault T, Euro 6 DTI 11 – 338 KW (460 hp)
2. Naczepa: BERGERecotrail®
(ik)
Źródło i fot. Goodyear