Wspólne testy Michelin i Renault Sport sprawdziły możliwość wprowadzenia opon 17 i 18 calowych w miejsce używanych do tej pory opon 13 calowych w wyścigach WSR - World Series by Renault w modelach FR3.5 oraz FR2.0. Michelin i Renault badały to rozwiązanie od jesieni 2014 roku. Z testów przeprowadzonych w Jerez w Hiszpanii wynika, że opony większych rozmiarów poprawiają trakcję, przyczepność i sterowność samochodów serii WSR.
WSR - World Series by Renault - składa się z dwóch serii wyścigów słynących z odkrywania młodych utalentowanych kierowców. Są to Eurocup Formula Renault 2.0, w której mogą brać udział zawodnicy już od 16 roku życia, oraz Formula Renault 3.5 Series, gdzie szlifują swe umiejętności przyszli kierowcy Formuły 1. Wspólna decyzja Michelin i Renault Sport o użyciu opon o większych rozmiarach to przykład filozofii obu firm, której istotnym elementem jest wprowadzanie innowacji i stałe wybieganie w przyszłość.
Wyniki testów zaowocowały następującymi proponowanymi zmianami rozmiarów opon:
|
DZIŚ |
JUTRO |
FR3.5 (przód) |
26/64x13 |
28/71x18 |
FR3.5 (tył) |
32/66x13 |
33/71x18 |
|
|
|
FR2.0 (przód) |
20/54x13 |
20/61x17 |
FR2.0 (tył) |
24/57x13 |
24/64x17 |
- Zarówno z technicznego jak i sportowego punktu widzenia zmiana rozmiaru opon na 17- i 18-calowe jest bardzo uzasadniona - przekonuje Philippe Mussati z Departamentu Motosport Michelin. - Nasze testy wskazują, że kierowcy zyskują na bardziej precyzyjnej jeździe. Zmiana otwiera również drużyny na nowe możliwości badań i testów, które mogą mieć duży wpływ na wyniki. Renault Sport oraz Michelin wierzą, że nowy rozmiar opon to przyszłość wyścigów single seater. Decyzja o ich użyciu podczas World Series by Renault od 2016 r. będzie podjęta po zakończeniu całego cyklu badań i testów. Jednakże świadomość, że Michelin razem z naszym długotrwałym partnerem Renault Sports odpowiada za tę przełomową zmianę w świecie wyścigów single seater, napawa nas ogromną satysfakcją.
Źródło: Michelin opr. (seg)