2015-07-09

Niesamowita turbosprężarka Continentala

 

Silnik samochodowy z turbosprężarką marki Continental po raz czwarty z rzędu zdobył tytuł „International Engine of the Year”. Tegoroczny zwycięski model to silnik hybrydowy 362 PS, który napędza BMW i8, wyposażony w wysokowydajną turbosprężarkę Continental, przyczyniającą się do jego wysokich osiągów.

Na pierwszym miejscu od 4 lat

„International Engine of the Year” to najbardziej prestiżowy konkurs silników na świecie. Tym razem jury, w którego skład wchodziło 66 dziennikarzy branżowych z 31 krajów, przyznało pierwsze miejsce silnikowi hybrydowemu w sportowym BMW i8, wyposażonemu w turbosprężarkę Continental.

Na drugim miejscu znalazł się 1,0-litrowy silnik benzynowy EcoBoost Forda, co dla koncernu Continental stanowi kolejny sukces. Jednostki napędowe Forda, które także posiadają  turbosprężarkę Continental, zdobyły tytuł „International Engine of the Year” trzy razy z rzędu w latach 2012-2014.

Stalowa turbosprężarka wykorzystywana w zwycięskim silniku BMW i8 wyznacza nowe standardy. Nie tylko posiada korzystny stosunek mocy do masy, jest odporna na spaliny o temperaturze ponad 1000°C, ale również dynamicznie reaguje na zmieniające się obciążenia. Połączenie wysoce skutecznego turbodoładowania spalin i bezpośredniego wtrysku zapewnia ponadprzeciętną moc wyjściową silnika, a także niższą emisję CO2.

Continental do BMW i8

Kolejnym elementem wyposażenia BMW i8 dostarczonym przez Continental jest układ hamulcowy MK 100 ESC Premium Hybrid, opracowany specjalnie z myślą o pojazdach z napędem hybrydowym i elektrycznym. Auto wykorzystuje również system bezpieczeństwa biernego Continental - SATellite (PPS pSAT) oraz precyzyjny system bezpośredniego monitorowania ciśnienia w oponach.

Warto także wspomnieć o zainstalowanej lekkiej instalacji grzewczej i chłodniczej, która składa się z ponad 30 wytłaczanych i stabilizowanych termicznie rurek plastikowych i wężyków o łącznej długości ponad 31 metrów. Ponadto, w skład wyposażenia BMW i8 wchodzą wyprodukowane przez inżynierów Continental: folia Beneron® do zabezpieczania nadproży oraz wielorowkowe paski napędowe sprężarek.

(ik)

Źródło i fot. ConTrust

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń