2015-07-07

Michelin na podium w Rajdzie Polski

 

Zespoły jadące na oponach Michelin zdobyły trzy pierwsze miejsca w 72. Rajdzie Polski, który był siódmą rundą rajdowych mistrzostw świata WRC. Dla francuskiego koncernu debiut nowej opony okazał się zdecydowanie udany.

Większość odcinków specjalnych tegorocznego Rajdu Polski przebiegała po zupełnie nowych trasach, ale jak w każdym mazurskim rajdzie nie zabrakło bardzo szybkich (ok. 200 km/h) i szutrowych odcinków specjalnych. Zawodnicy mieli do przejechania w sumie 1205 km, w tym 325 km podzielonych na 19 OS-ów. Rajd Polski jest jedną z najszybszych edycji rajdowych mistrzostw świata rozgrywanych na nawierzchniach szutrowych. Dodatkowym wyzwaniem dla zawodników były bardzo wysokie temperatury, które towarzyszyły zmaganiom w miniony weekend.

Zwycięzcy na oponach Michelin

W rajdzie zwyciężyli Sébastien Ogier wraz z pilotem Julienem Ingrassia (Volkswagen Polo R WRC), wyprzedzając swoich kolegów z zespołu Andreasa Mikkelsena z pilotem Ola Floene. Trzecie miejsce zdobyli Ott TanakRaigo Molder (Ford Fiesta WRC). Wszystkie zespoły z podium w klasie WRC korzystały z opon Michelin LTX Force H4 (twarda mieszanka) i S4 (miękka mieszanka).

Francuski producent jest także partnerem pierwszych dwóch kierowców na podium w klasie WRC2. Pierwsze miejsce wywalczył Esapekka Lappi z pilotem Janne Ferme (Skoda Fabia R5) tuż za nim na mecie byli Pontus TidemandEmil Axelsson (również Skoda Fabia R5). Obie ekipy wykorzystywały opony Michelin Latitude Cross H90 (twarde) i S80 (miękkie).

Debiut nowej opony

W nowym ogumieniu Latitude Cross H90 i S80, stosowanym w klasie WRC, zmieniono niemal wszystko - z wyjątkiem wzoru bieżnika. Zaprojektowano bardziej elastyczne czoło opony i jej bok, przez co zawodnicy mogli wykorzystywać bardziej miękką mieszankę niż ich konkurenci. Nowe opony są także lżejsze o 1,9 kg w porównaniu do modeli stosowanych w klasie WRC (14,5 kg vs 16,4 kg).

Szczegółowe informacje na temat opon Michelin LTX Force (S4 i H4), a także Latitude Cross (H90 i S80) wykorzystywanych w Rajdzie Polski:

  • Rozmiar: 205/65R15 (odpowiednik 17/65-15)
  • Szerokość: 205mm
  • Wysokość barku: 133 mm
  • Średnica wewnętrzna: 15 cali
  • Rodzaj bieżnika: kierunkowy i asymetryczny (dla prawej i lewej strony)
  • Masa: 16,4 kg (LTX Force) i 14,5 kg (Latitude Cross)
  • Przeznaczenie: nawierzchnie szutrowe i drogi nieutwardzone
  • Wersje H4 i H90 (twarda mieszanka): agresywne, twardy szuter / suche nawierzchnie / temperatura >15°C
  • Wersje S4 i S80 (miękka mieszanka): mokry lub grząski szuter / temperatura <15°C
  • Rajdy, gdzie opony H4 i H90 są dedykowane: Meksyk, Portugalia, Włochy, Australia i Hiszpania
  • Rajdy, gdzie opony S4 i S80 są dedykowane: Argentyna, Polska, Finlandia, Wielka Brytania i Walia.

 

Michelin LTX Force S4 i H4 (WRC)

Michelin Latitude Cross H90 i S80 (WRC2)

Liczba dostarczonych opon dla kategorii WRC podczas Rajdu Polski: 880 (włączając 300 dla klasy Junior-WRC)

Liczba dostarczonych opon dla kategorii WRC2 podczas Rajdu Polski: 360

Liczba opon na pojazd: 24
(20 + 4 zapasowe)

Liczba opon na pojazd: 22
(20 + 2 zapasowe)

 

Łącznie na potrzeby Rajdu Polski (WRC + WRC2), francuski koncern dostarczył 1240 sztuk ogumienia.

(ik)

Źródło i fot. NBS Communications

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń