2015-07-06

Sprawdź opony przed wyjazdem

 

Wakacje rozpoczęły się na dobre, a wraz z nimi nastał czas podróżowania, często w wysokich temperaturach, z ciężkimi bagażami. Warto sprawdzić przed wyjazdem stan techniczny samochodu oraz elementów wpływających na bezpieczeństwo podróżowania. Na ten ostatni element mamy duży wpływ jeszcze zanim rozpoczniemy jazdę, jeśli odpowiednio wcześnie wyposażymy samochód w solidne ogumienie i zadbamy o jego odpowiednie parametry.

Zanim więc wyruszymy w trasę powinniśmy sprawdzić stan opon, gdyż podróżowanie na mocno zużytych oponach naraża pasażerów i innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo.

Ważne jest m.in. ciśnienie w oponach. Ma ono bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy oraz zużycie paliwa. Jego zbyt niski poziom zwiększa opory toczenia. Wymaga również większej mocy silnika do poruszania samochodu. Generuje to wyższe zużycie paliwa, a tym samym większe koszty, co ma szczególne znacznie przy długich podróżach. Efektem niedostatecznego ciśnienia jest także wydłużona droga hamowania samochodu oraz szybsze zużywanie się opon.

Choć na wiele elementów związanych z bezpieczeństwem mamy wpływ jeszcze zanim wyruszymy w podróż, w przypadku niektórych - takich, jak np. przebicie opony w trakcie jazdy - wydawałoby się nie da się wyeliminować. Czy jednak na pewno tak jest?

Jeszcze przed wakacjami włoskie czasopismo oponiarskie Quattroruote przetestowało opony Pirelli Seal Inside na kilkusetkilometrowej trasie. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że samochód testowy Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo 105CV przejechał tę trasę na ogumieniu przebitym gwoździami oraz wkrętami grubymi na 4 milimetry. Giulietta następnie przejechała przez prawie pięć godzin przy średniej prędkości 84 km. Jak się okazało ciśnienie wewnątrz uszkodzonej opony po przejechaniu 452 km zmniejszyło się tylko o 0,1 bara. Testerzy doszli również do wniosku, że uszkodzone ogumienie umożliwiło przebycie całej trasy bezpiecznie i cicho. Innowacyjna technologia Pirelli Seal Inside okazała się więc skuteczna.

Rozwiązanie Seal Inside (SI) to typ konstrukcji opony, która pozwala kontynuować jazdę bez utraty ciśnienia powietrza, nawet po przebiciu ogumienia przez przedmiot z zewnątrz. W przypadku przebicia opony na wylot osnowy, bez względu na to czy przedmiot zewnętrzny tkwi wewnątrz opony czy nie, w obszarze pokrywającym się ze wzorem bieżnika znajduje się warstwa klejąca, która szczelnie blokuje wyciek powietrza. Technologia Seal Inside radzi sobie z przebiciem natychmiast a jej szybkie i skuteczne działanie, w większości przypadków sprawia, że kierowca nie wie nawet, że opona jest przebita.

Pirelli dostarcza opony z technologią Seal Inside na oryginalne wyposażenie do kilku modeli Volkswagena, w tym nowego Tourana i Passata.

(ik)

Źródło: PR Kwadrat, fot. Pirelli, arch. redakcji

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń