Michelin prezentuje swoje sportowe opony podczas zlotu Gran Tourismo Polonia, który rozpoczął się w czwartek (2 lipca) na torze w Poznaniu. Na imprezę na oponach Michelin Pilot Sport Cup 2 i Michelin Pilot Super Sport przyjechały m.in. Porsche 911 GT3 RS i BMW X6M. Jedną z największych atrakcji zlotu jest Bugatti Veyron prezentowany na skonstruowanych specjalnie oponach Michelin oraz pierwsza Polska premiera Ferrari 488 GTB.
Gran Tourismo Polonia to spotkanie właścicieli sportowych luksusowych aut i okazja, by przetestować najdroższe samochody świata na torze w Poznaniu. Spotkaniu towarzyszy Gran Tourismo Expo, czyli hala ekspozycyjna, gdzie pod jednym dachem można zobaczyć najbardziej luksusowe samochody.
Na torze w Poznaniu prezentowane są m.in. Porsche 911 GT3, Porsche 911 GT3 RS oraz Porsche Cayman GT 4 - wszystkie te auta są wyposażone w opony Michelin Pilot Sport Cup 2, które są przykładem przeniesienia doświadczeń firmy z torów wyścigowych do seryjnej produkcji.
Model Pilot Sport Cup 2 to opona, w której zastosowano szereg nowoczesnych rozwiązań, takich jak:
Natomiast ogumienie Michelin Super Sport uchodzi za „najszybszą” na świecie oponę produkowaną seryjnie, która swoje osiągi zawdzięcza doświadczeniu firmy zdobytemu podczas wyścigów, w tym podczas 24-godzinnych zawodów Le Mans. W Poznaniu na oponach można zobaczyć m.in. samochody BMW serii M.
Model Pilot Super Sport jest przeznaczony zarówno do codziennej jazdy po drogach publicznych, jak i po torach wyścigowych. Opony testowano według standardów jakościowych przyjętych w lotnictwie. Podczas konstruowania tego ogumienia wykorzystano nowatorskie technologie, jak :
W sobotę 4 lipca w strefie otwartej dla szerokiej publicznosci Michelin zaprezentuje jedyny w Polsce samochód BMW M235i Racing wyposażony w profesjonalne sportowe opony. Auto zostało przygotowane specjalnie do serii wyścigów BMW M235i Racing Cup. Trzeba dodać, iż wyprodukowano zaledwie 20 takich pojazdów. Samochód posiada 6-cio cylindrowy benzynowy silnik twin power turbo o mocy ponad 330 KM, charakteryzuje się stosunkowo niewielką wagą siegającą zaledwie 1250 kg.
Kierowcą tego auta jest utalentowany Maciej Dreszer m.in. zdobywca tytułu wicemistrza Europy w wyścigach górskich FIA CEZ Hill Climb Trophy (grupa N+2000) w 2014 r. Na sukces ten złozył się m.in. odpowiedni dobór ogumienia do rodzaju asfaltu i charakterystyki każdej drogi oraz torów wyścigowych. Wspomniany zawodnik jest również pierwszym Polakiem ścigającym się na torze Nürburgring, a zarazem najmłodszym kierowcą wyścigowym w historii tego toru.
(ik)
Źródło i fot. NBS Communications