Klasa MotoGP należy do najbardziej wymagających spośród wyścigów motocyklowych, a w walce o ułamki sekund liczy się każdy szczegół. W zmaganiach uczestniczyć będzie m.in. zespół CWM LCR Honda wspierany przez markę Castrol Power1.
W sezonie 2015 można zobaczyć rywalizację najlepszych kierowców i czołowych jednośladów na 18 torach wyścigowych na całym świecie. Obecny regulamin rozpoczętych w marcu zawodów MotoGP przewiduje, że w najwyższej klasie wyścigów motocykle muszą być napędzane czterosuwowymi silnikami (dwu- lub czterocylindrowymi) o pojemności 1000 cm3. Trzeba przy tym pamiętać, że olej silnikowy w motocyklu smaruje równocześnie także skrzynię biegów, więc warunki pracy są o wiele trudniejsze niż w samochodzie.
Prędkości obrotowe silnika, sięgające 18 tys. obr./min. (zgodnie z regulaminem), to kolejne wyzwanie, z którym muszą się zmierzyć producenci olejów. Konieczne są specjalne środki smarne, które będą w stanie ochronić silnik i skrzynię biegów. Dzięki olejowi Castrol Power1 doświadczony brytyjski kierowca, Cal Crutchlow, i młody Australijczyk, Jack Miller, będą mogli w pełni wykorzystać możliwości swoich motocykli.
- Zespół CWM LCR Honda jest bardzo zadowolony ze współpracy z marką Castrol - powiedział szef zespołu, Lucio Cecchinello. - Jakość Castrol Power1 gwarantuje naszym zawodnikom pewność, że ich motocykle w każdym momencie wyścigu będą gotowe dać z siebie wszystko.
Choć Olej Castrol Power1 Racing 4T używany w motocyklach Honda RC213V Cala Crutchlowa i RC213V-RS Jacka Millera został opracowany specjalnie na tor wyścigowy, mogą z niego korzystać także inni miłośnicy jednośladów.
(ik)
Źródło i fot. Castrol