2015-04-24

Castrol i Honda w MotoGP

 

Klasa MotoGP należy do najbardziej wymagających spośród wyścigów motocyklowych, a w walce o ułamki sekund liczy się każdy szczegół. W zmaganiach uczestniczyć będzie m.in. zespół CWM LCR Honda wspierany przez markę Castrol Power1.

W sezonie 2015 można zobaczyć rywalizację najlepszych kierowców i czołowych jednośladów na 18 torach wyścigowych na całym świecie. Obecny regulamin rozpoczętych w marcu zawodów MotoGP przewiduje, że w najwyższej klasie wyścigów motocykle muszą być napędzane czterosuwowymi silnikami (dwu- lub czterocylindrowymi) o pojemności 1000 cm3. Trzeba przy tym pamiętać, że olej silnikowy w motocyklu smaruje równocześnie także skrzynię biegów, więc warunki pracy są o wiele trudniejsze niż w samochodzie.

Prędkości obrotowe silnika, sięgające 18 tys. obr./min. (zgodnie z regulaminem), to kolejne wyzwanie, z którym muszą się zmierzyć producenci olejów. Konieczne są specjalne środki smarne, które będą w stanie ochronić silnik i skrzynię biegów. Dzięki olejowi Castrol Power1 doświadczony brytyjski kierowca, Cal Crutchlow, i młody Australijczyk, Jack Miller, będą mogli w pełni wykorzystać możliwości swoich motocykli.

- Zespół CWM LCR Honda jest bardzo zadowolony ze współpracy z marką Castrol - powiedział szef zespołu, Lucio Cecchinello. - Jakość Castrol Power1 gwarantuje naszym zawodnikom pewność, że ich motocykle w każdym momencie wyścigu będą gotowe dać z siebie wszystko.

Choć Olej Castrol Power1 Racing 4T używany w motocyklach Honda RC213V Cala Crutchlowa i RC213V-RS Jacka Millera został opracowany specjalnie na tor wyścigowy, mogą z niego korzystać także inni miłośnicy jednośladów.


(ik)

Źródło i fot. Castrol

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń