2015-04-17

Serwis poszerza ofertę

 

Branża warsztatów samochodowych stoi obecnie przed nie lada wyzwaniem. Jest nim chęć - a w niektórych przypadkach już nawet konieczność - rozszerzenia swojej oferty o produkty lub usługi pokrewne. Praktyka pokazuje, że na sukces mogą dziś liczyć przede wszystkim te serwisy, które do obsługi klienta podchodzą w sposób kompleksowy. Jak jednak rozpocząć proces zwiększania sprzedaży?

Mnogość dostępnych dziś na rynku motoryzacyjnym produktów może przyprawić o niemały ból głowy. Wśród nich jest ponad kilkaset tysięcy opon - różniących się nie tylko marką, ale i rozmiarem, indeksami nośności i prędkości, etykietami oraz przynależnością do różnych segmentów: budżet, medium, premium. Do tego dodać należy ok. 2 mln części zamiennych, spośród których należy wybrać te pasujące do danego auta. Tak szeroka oferta sprawia, że obecnie nikt już nie jest w stanie efektywnie pracować bez wsparcia w postaci rozwiązań informatycznych.

Po pierwsze: informacja

- Pierwszym krokiem do zwiększenia sprzedaży jest zatem umiejętność udzielenia fachowej porady dla klienta w zakresie tego, który z produktów w największym stopniu spełnia jego oczekiwania - wyjaśnił Łukasz Bazarewicz, prezes Grupy Martom. - Informacje te muszą być nie tylko rzetelne, ale również znalezione szybko i przedstawione w atrakcyjnej formie.

Narzędziem, które może ułatwić znajdowanie i prezentowanie najbardziej optymalnych rozwiązań jest Sellimo, czyli ruszająca już w maju platforma internetowa dedykowana dla serwisów, salonów samochodowych i sklepów motoryzacyjnych, integrująca oferty zarówno dostawców, jak i producentów opon i części z Polski i Europy.

Oprócz aplikacji ułatwiającej wyszukiwanie informacji, serwisy korzystające z Sellimo będą także mogły liczyć na przejrzyste warunki związane z cenami, płatnościami czy logistyką. Wynika to z faktu, iż niezależnie od marki czy rodzaju wybranego produktu, stroną sprzedażową każdorazowo będzie właściciel platformy, czyli Grupa Martom.

Poszerzanie oferty

W wielu firmach działających na rynku drzemie potencjał, który do tej pory był niewykorzystywany. Przykładowo, w przypadku serwisów oponiarskich rozszerzeniem oferty może być wprowadzenie napraw szybkiej obsługi.

- Na początku należałoby zbadać rynkowe zapotrzebowanie. Następnie potrzebne będą narzędzia, które pozwolą realizować np. wymianę oleju - powiedział przedstawiciel Grupy Martom. - Później przyjdzie czas na dostarczenie samego wyrobu, czyli oleju. Ostatni etap zaś to weryfikacja, czy dostępne możliwości są rzeczywiście wykorzystywane.

Jak widać sam produkt to nie wszystko - liczy się także diagnoza obszarów niezagospodarowanych oraz nauka prawidłowej obsługi klienta w tym zakresie. Co istotne, warsztaty nie są przy tym zdane same na siebie.

Jednym z głównych założeń nowej platformy Sellimo jest stworzenie sieci wsparcia. Obejmie ona zarówno materiały edukacyjne: video, ebooki i treści mailingowe, jak i kontakt bezpośredni w postaci dedykowanego opiekuna, który wesprze dany serwis podczas wprowadzania zmian.

Relacje korzystne dla wszystkich

W zależności od produktu lub usługi, które w ten sposób postanowimy wdrożyć, wzrost sprzedaży może sięgać od kilku do nawet kilku tysięcy procent. Jak pokazuje praktyka, warsztaty, które zdecydowały się na wprowadzenie tzw. karty kontrolnej, niekiedy nawet podwoiły swoje przychody. A wszystko za sprawą prostego badania realizowanego przy okazji innych napraw, które w ok. 80 proc. samochodów pozwoliło wykryć minimum jedną usterkę.

Na kompleksowej obsłudze serwisowej skorzystają także kierowcy. Klient nie musi kilkukrotnie fatygować się do mechanika, gdyż wiele spraw będzie mógł załatwi podczas jednej wizyty. Innym argumentem jest także wzrost bezpieczeństwa na drogach i podniesienie ogólnego stanu samochodów dostępnych na rynku wtórnym.

(ik)

Źródło i fot. Martom

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń