Niemiecki producent felg aluminiowych opublikował wyniki finansowe za ubiegły rok. W 2014 r. Grupa Uniwheels sprzedała 7,2 mln felg, co oznacza wzrost o 5,8 proc. w stosunku do 2013 r. Sprzedaż wzrosła w obu segmentach w których działa koncern: w segmencie Automotive, czyli sprzedaży felg dla czołowych europejskich producentów samochodów, jak i również w segmencie Akcesoria, czyli w sprzedaży felg pod własnymi markami na światowych rynkach.
W 2014 r. grupa dostarczyła ok. 5,8 mln felg na potrzeby producentów samochodów na pierwszy montaż (OEM - Original Equipment Manufacturer). Wśród klientów firmy znajdują się renomowane koncerny samochodowe, jak: Audi, BMW/MINI, Mercedes/AMG, Jaguar/Land Rover, PSA i Volvo. Ok. 1,4 mln felg zostało sprzedanych na rynku wtórnym, pod dobrze rozpoznawalnymi markami własnymi ATS, Rial, Alutec i Anzio.
W 2014 r. firma uzyskała 362,6 mln EUR przychodów, co oznacza wzrost o 7,5 proc. w porównaniu do roku 2013. Grupa zanotowała także poprawę zysków i rentowności na wszystkich poziomach. Zysk EBITDA zwiększył się do 46,8 mln EUR (wzrost o 22 proc. w porównaniu do 2013), zysk EBIT wyniósł 32,6 mln EUR (wzrost o 8 proc.), a zysk netto wzrósł do 22,8 mln EUR (+73 proc. w porównaniu do 2013). Rentowność EBITDA w 2014 r. poprawiła się w porównaniu do roku 2013 o 1,3 p.p. do 12,6 proc., a rentowność EBIT o 1,8 p.p. do 8,8 proc.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni zarówno z wielkości sprzedaży, jak i wyników finansowych osiągniętych w 2014 r. - mówi Ralf Schmid, prezes zarządu Uniwheels AG. - Wyniki Grupy w ostatnich trzech latach pokazują stały wzrost wolumenu sprzedawanych felg - w 2012 było to 6,4 mln szt., w 2013 6,9 mln szt., a w 2014 wolumen zwiększył się już do 7,2 mln szt. felg. Tak więc stale wzmacniamy naszą silną pozycję na rynku motoryzacyjnym jako długoterminowy partner technologiczny dla wszystkich najważniejszych europejskich producentów samochodów.
Podsumowanie wyników finansowych Grupy Uniwheels
(w mln EUR, o ile nie podano inaczej, zaudytowane) |
2014 |
2013 |
+/- |
Przychody |
362.6 |
337.2 |
+7.5% |
Wolumen sprzedaży (w mln sztuk) |
7.2 |
6.9 |
+5.2% |
Zysk brutto ze sprzedaży |
146.7 |
128.3 |
+14% |
EBITDA |
46.8 |
38.3 |
+22% |
Rentowność EBITDA (% sprzedaży) |
12.6% |
11.3% |
+1.3PP |
EBIT |
32.6 |
23.6 |
+38% |
Rentowność EBIT (% sprzedaży) |
8.8% |
7.0% |
+1.8PP |
Skonsolidowany zysk (-strata) netto Grupy |
22.8 |
13.2 |
+73% |
Przepływy pieniężne z działalności operacyjnej |
23.8 |
19.6 |
+21% |
CAPEX |
13.7 |
7.1 |
+93% |
Zwrot na kapitale (ROE) |
27.3% |
15.5% |
|
Dług netto/EBITDA |
1.9x |
2.1x |
|
Zatrudnienie (# osób) |
2.366 |
2.141 |
+10% |
Zaudytowane skonsolidowane sprawozdanie finansowe zostało przygotowane zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej („MSSF”)
(ik)
Źródło i fot. Lewis PR