Dunlop, marka należąca do koncernu Goodyear, wprowadza na rynek cztery rozmiary opony Sport BluResponse w klasie AA. Wspomniana ocena na etykiecie to najwyższa klasyfikacja w europejskim systemie etykietowania ogumienia. Oznaczenie to świadczy o tym, że opona uzyskała klasę A zarówno pod względem efektywności paliwowej, jak i przyczepności na mokrej nawierzchni.
Trzy lata temu Dunlop opracował opony koncepcyjne klasy AA. Wtedy też postanowiono dostarczyć takie modele konsumentom. Dziś firma oferuje ogumienie z najwyższą oceną na etykiecie. Wspomniane opony zapewniają doskonałe właściwości prowadzenia, z których słynie linia produktów Sport BluResponse. Intensywne prace inżynierów pozwoliły na osiągnięcie lepszej przyczepności na mokrej nawierzchni i niższych oporów toczenia.
Według Alexisa Bortoluzzi, dyrektora marki i strategii w Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce, aktualna klasyfikacja opon to doskonały sposób informowania klientów o ich właściwościach. Dodaje jednak, że etykieta obejmuje jedynie trzy kryteria, podczas gdy zespoły badawczo-rozwojowe Dunlopa analizują ponad 50 różnych parametrów.
(ik)
Źródło i fot. Goodyear