2015-03-11

Warsztat w internecie

 

Około 1000 wejść na stronę www - to wynik, który może osiągnąć poznański warsztat samochodowy inwestujący w reklamę ok. 50 zł dziennie. Każde kliknięcie zostanie wygenerowane przez osoby bezpośrednio zainteresowane promowanymi usługami, np. wymianą oleju czy regeneracją turbosprężarki. Raport Blink.pl ujawnia, jakie marki i usługi są najczęściej wyszukiwane oraz analizuje wybrane trendy sezonowe w branży motoryzacyjnej.

Rosnące znaczenie sieci

Voittaminen ja sitä seuraava rahan nostaminen on olennainen ja nautinnollinen osa rahapelaamista. Pelaajan tulisi arvostaa kätevää kotiutusta jo ennen kuin hän rekisteröityy houkuttelevalle verkkosivustolle https://suomipelisivustot.com/. Sinun on tarkistettava tallettamiseen ja rahan nostamiseen käytettävien maksujärjestelmien odotukset, pankkikortillesi ja pankkikortiltasi tehtävistä nostoista perittävä toimitusmaksu, kasinon hyväksymä valuutta, käyttäjätilillesi tehtävien rahansiirtojen ehdot ja rajoitukset.

Przedstawiciele Starlink podsumowali rynek reklamy i mediów w 2014 r. Z analizy wynika, że wydatki na promocję w sieci wzrosły o 6,4 proc. w stosunku do roku poprzedniego. Największe wzrosty odnotowało dziesięć sektorów, a motoryzacja stanowiła jeden z nich. Trend ten potwierdził się w raporcie domu mediowego Value Media, zgodnie z którym wydatki na reklamę w internecie rosną najbardziej dynamicznie (56 proc. wzrost w stosunku do roku 2013).

20 tysięcy reklamodawców

Motobranża to nie tylko salony i komisy samochodowe, ale także - warsztaty naprawcze, których w Polsce jest ok. 20 tys. Symulacja przeprowadzona przez Blink.pl, agencję specjalizującą się w hostingu oraz kampaniach SEM i SEO, pokazała jak właściciele tych ostatnich mogą wykorzystać reklamę w wyszukiwarce Google do zwiększania widoczności oraz pozyskiwania nowych klientów. Specjaliści sprawdzili, serwisy których marek są najczęściej wyszukiwane (w skali miesiąca) oraz jak wygląda przybliżony koszt kliknięcia w reklamę danego zakładu (CPC). Niniejszy raport stanowi interesującą bazę wiedzy przydatną zarówno menadżerowi sieci, jak i właścicielowi warsztatu niezależnego.

Poznać swoich klientów

Reklama musi trafiać do odpowiedniej grupy docelowej realizując ustalone cele. Założenia te, w uproszczeniu, mogą być wizerunkowe, ale też „prosprzedażowe”. Te drugie łatwiej zmierzyć, analizując tzw. konwersję, czyli pożądane zachowania użytkownika strony www. Może być to wysłanie zapytania, dokonanie zakupu online, albo choćby telefon do warsztatu.

Najpierw warto jednak zastanowić się, czego mogą szukać użytkownicy. Należy zapewnić im widoczność reklamy odpowiadającej na ich potrzeby. Możemy skierować użytkownika albo na stronę główną warsztatu, albo dokładnie w to miejsce, z którego zasięgnie więcej informacji na temat interesującej go usługi lub uzyska np. obiecany w reklamie rabat.

Naprawa konkretnej marki

Na potrzeby badania specjaliści zdefiniowali listę reprezentatywnych fraz branżowych wykorzystywanych w czasie szukania usług serwisowych w sieci. Najwięcej zapytań kryło się w wyrażeniach „warsztat samochodowy” (ponad 133 tys. wyświetleń reklamy/m-c) oraz „serwis samochodowy” (ponad 121 tys. wyświetleń/m-c). Ponadto analiza liczby wyszukiwań po wpisaniu kombinacji składającej się z frazy „serwis” oraz marki samochodu, pokazała, że  serwisy takich marek, jak: Opel, Ford, Toyota generują aż 36 tys. wyszukiwań miesięcznie. Rekordowo niski wynik notuje natomiast Fiat - zaledwie 4,5 tys. W markach premium stawkę otwiera fraza „serwis Audi” - ok. 30 tys. wyszukiwań, następnie jest BMW - 24 tys. oraz Mercedes - 18 tys.

Popularne usługi

Internauci często wpisywali do wyszukiwarki zapytania o „wymianę oleju” (189452 wyświetleń oraz 19748 prognozowanych kliknięć w skali miesiąca) oraz „wymianę rozrządu” (148998 wyświetleń i 17944 prognozowanych kliknięć/m-c). Analiza pokazała także, że wiele z usług serwisowych ma charakter sezonowy, a potencjał innych systematycznie rośnie. Dla przykładu fraza „wymiana oleju” najczęściej wyszukiwana jest w miesiącach marzec oraz kwiecień, natomiast fraza „wymiana rozrządu”, choć notuje mniejsze wahania sezonowe, najczęściej wpisywana jest w wyszukiwarkę w miesiącach wiosennych oraz letnich. Co ciekawe, począwszy od 2008 do początku 2015 r. zainteresowanie internatów właśnie tą usługą systematycznie rośnie.

Reklamy w danym mieście

Na potrzeby badania specjaliści przeanalizowali zbiór fraz związanych z merytoryką usług serwisowych. W ten sposób oszacowano orientacyjną liczbę kliknięć, na które mogą liczyć właściciele warsztatów z dużych miast Polski - Gdańska, Krakowa, Poznania, Warszawy i Wrocławia. Do tej analizy przyjęto budżet na reklamę w wyszukiwarce w wysokości 50 zł/dzień.

Największe zainteresowanie usługą „wymiana oleju” jest we Wrocławiu (353 kliknięcia w reklamę) oraz Warszawie (257 kliknięć). Fraza „wymiana rozrządu” najlepsze wyniki odnotuje w Poznaniu (490 kliknięć) oraz Krakowie (396 kliknięć). Na pewno warto promować „naprawę silnika” w Gdańsku (146 kliknięć), „naprawę turbosprężarki” w Poznaniu (159 kliknięć) oraz „lakierowanie samochodu” w Warszawie (102 kliknięcia).

Podsumowanie

Symulacja przeprowadzona za pomocą narzędzi Google Planer Słów Kluczowych oraz Google Trends pokazała, że inwestycja wymaga nakładu ok. 50 zł dziennie (1500 zł netto w skali miesiąca). Zakładając 2,75 zł jako cenę maksymalną za kliknięcie, reklama warsztatu samochodowego wyświetlona zostanie 12-46 tys. internatom oraz spowoduje ok. 700-1200 kliknięć. Wysokie wyniki można osiągać także przy niższym budżecie. Rezygnując z kampanii ogólnopolskiej na rzecz reklamy w określonej lokalizacji, by promować warsztat działający lokalnie. Drugim sposobem jest reklamowanie serwisu przy pomocy ściśle zdefiniowanych fraz. Możemy w ten sposób wypromować konkretne usługi. Ostatnim sposobem jest zmniejszenie budżetu dziennego, w wyniku czego reklama wyświetlana jest nieco rzadziej i generuje mniejszą liczbą kliknięć.

   

(ik)

Źródło: Blink.pl, fot. arch. redakcji

drukuj  
Komentarze użytkowników (1)
producentoponpl, 2016-01-25 15:26:01
Reklama zawsze była dźwignia handlu  , ale pozostaje dużą niewiadomą ile osób skorzysta z wymiany oleju konkretnie w naszym serwisie znalezionym w wyszukiwarce internetowej  . jednym ze sposobów mierzenia skuteczności reklamy czy to internetowej czy gazetowej czy nawet radiowej to wywiad podczas sprzedaży skąd klient trafił do naszego serwisu  .Na podstawie takich informacji możemy dość szybko określić na jaką formę reklamy postawić  . A tak na poważnie to w dobie internetu brak strony warsztaty nie wróży dobrze sprzedaży o kontakcie nie wspomnę  .
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń