Południowokoreański koncern motoryzacyjny zaprezentował nowy model Tucson, którego oficjalna premiera odbędzie się 3 marca podczas tragów motoryzacyjnych w Genewie. Najnowszy samochód Hyundai’a reprezentuje segment samochodów kompaktowych i będzie znaczącym krokiem dla pozycji producenta w Europie, a także na drodze do umocnienia obecności marki na stale rosnącym rynku modeli typu SUV.
- Marka Hyundai ma duże aspiracje na rynku europejskim, a nowy, wyróżniający się Tucson jest naszym prawdziwym ambasadorem odzwierciedlającym w pełni slogan marki: New Thinking. New Possibilities - powiedział Jochen Sengpiehl, wiceprezes ds. marketingu w Hyundai Motor Europe.
Nad nowym modelem pracowały trzy centra projektowe Hyundai’a: w Korei, USA i Niemczech - pod nadzorem Petera Schreyera, szefa designu Hyundai Motor Group. Elementami zwracającymi uwagę są płynne przejścia, wyraziste linie i charakterystyczny dla marki sześciokątny grill, podkreślający mocny, sportowy wygląd samochodu.
Model został bogato wyposażony w elementy zwiększające komfort pasażerów oraz systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego - m.in. system automatycznego hamowania działający w trzech trybach, system utrzymywania toru jazdy oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym przy jeździe tyłem.
Auto może być wyposażone w różne wersje silnikowe: 1.6 GDI 136KM i 176KM oraz Diesel 1.7 115KM, 2.0 136KM i 2.0 184KM. Nowy, turbodoładowany silnik 1.6 T-GDI o mocy 176KM dostępny będzie z siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynią (DCT) oraz sześciobiegową skrzynią manualną. Wszystkie silniki spełniają normę emisji CO2 Euro6.
Najnowszy model Hyundai’a produkowany będzie w europejskiej fabryce koncernu - w czeskich Nošovicach. Uruchomienie produkcji planowane jest w lipcu br., a do sprzedaży samochód trafi po wakacjach.
(ik)
Źródło i fot. Hyundai