2015-02-09

F1: pierwsze testy w sezonie

 

Od 1 do 4 lutego na torze w Jezrez odbyła się pierwsza sesja testowa przez sezonem 2015. Te cztery dni prób okazały się dość bezproblemowe: wszystkie zespoły obecne w Hiszpanii pokonały o wiele większy dystans niż rok temu o tej samej porze. To pokazuje również, w jak szybkim tempie rozwija się technologia hybrydowa.

Na szorstkiej nawierzchni toru w Jerez ekipy miały do czynienia ze zróżnicowanymi warunkami atmosferycznymi. Mimo to uwagi ze strony kierowców były generalnie pozytywne. Jeśli warunki pogodowe będą sprzyjające, to od strony opon bardziej reprezentatywne będą dwie sesje testowe w Barcelonie, które odbędą się w drugiej połowie miesiąca. Przygotowana przez koncern Pirelli prototypowa mieszanka „zimowa twarda” - stworzona specjalnie na testy, charakteryzująca się krótkim czasem dogrzania - została dobrze przyjęta, a kierowcy często z niej korzystali.

Poniżej prezentujemy dane liczbowe dotyczące ogumienia testowego:

- liczba zestawów opon przywiezionych do Jerez: 284 (w tym 5 supermiękkich; 37 miękkich; 120 pośrednich; 57 twardych; 40 przejściowych; 25 deszczowych)

- liczba wykorzystanych zestawów opon: 155 (w tym 0 supermiękkich; 21 miękkich; 83 pośrednie; 29 twardych; 16 przejściowych; 6 deszczowych)

W Jerez testowano także specjalną prototypową mieszankę „zimową twardą” (16 zestawów). Podczas trzech zimowych sesji każdy zespół może wykorzystać dwa takie zestawy. Mieszanka „zimowa twarda” służy wyłącznie do testów i nie będzie wchodziła w skład gamy P Zero na sezon 2015. To twarde ogumienie, pracujące w niskim zakresie temperatur, które szybko osiąga optymalną formę nawet w chłodnych warunkach i jest dobrze dostosowane do warunków atmosferycznych, które w lutym panują w Europie.

Najdłuższe przejazdy z rozbiciem na mieszanki:
Supermiękkie - zero okrążeń
Miękkie Maldonado (Lotus) - 19 okr. 3. dzień
Pośrednie Rosberg (Mercedes) - 29 okr. 1. dzień
Zimowe twarde Rosberg (Mercedes) - 34 okr. 1. dzień
Twarde Rosberg (Mercedes) - 42 okr. 1. dzień
Przejściowe Rosberg (Mercedes) - 25 okr. 3. dzień
Deszczowe Nasr (Sauber) - 4 okr. 2. dzień

Najlepsze czasy z rozbiciem na dni:
1. dzień Vettel (Ferrari) - 60 okr. 1.22,620 pośrednie
2. dzień Vettel (Ferrari) - 89 okr. 1.20,984 pośrednie
3. dzień Nasr (Sauber) - 109 okr. 1.21,545 miękkie
4. dzień Raikkonen (Ferrari) - 106 okr. 1.20,841 miękkie

W trakcie czterech dni testów pokonano łącznie 2294 okrążenia. W zeszłym roku przejechano w tym samym okresie 1470 okrążeń, z 11 zespołami na torze - w tym roku jeździło osiem. Najlepszy czas w 2014 r. uzyskał Kevin Magnussen z McLarena (1.23,276), a porównanie rezultatów podkreśla poczynione przez rok postępy pod względem osiągów i niezawodności.

Każdy zespół ma do dyspozycji 135 zestawów opon do celów testowych w 2015 r. Dwie kolejne sesje testowe odbędą się w Barcelonie: od 19 do 22 lutego oraz od 26 lutego do 1 marca.

(ik)

Źródło i fot. Pirelli

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń