2015-02-05

Bosch finalizuje przejęcie ZF

 

Grupa Bosch sfinalizowała 30 stycznia 2015 r. przejęcie 50-procentowego pakietu udziałów w spółce joint venture ZF Lenksysteme GmbH (ZFLS), należących dotychczas do ZF Friedrichshafen AG. Zgodę na transakcję wydały odpowiednie urzędy antymonopolowe. Jednocześnie Bosch stanie się właścicielem dotychczasowej spółki joint venture, w której obydwie firmy miały po 50 proc. udziałów. Firma zostanie włączona w struktury Grupy jako odrębna dywizja i zmieni nazwę na Robert Bosch Automotive Steering GmbH.

Spółka ZFLS, zatrudniająca ponad 13 tys. pracowników w ośmiu krajach, zajmuje się rozwojem, produkcją i sprzedażą układów kierowniczych do samochodów osobowych i użytkowych na całym świecie. Przedsiębiorstwo posiada 20 zakładów w najważniejszych dla rynku motoryzacyjnego regionach świata: w Europie, USA, Chinach, Indiach, Brazylii oraz w Malezji. Obecnie blisko 60 proc. swoich obrotów firma osiąga ze sprzedaży nowoczesnych i oszczędnych elektrycznych układów kierowniczych.

Wspomniane wyżej rozwiązanie przynosi przede wszystkim oszczędności paliwa. Ponadto elektryczny układ kierowniczy jest w samochodzie osobowym ważnym komponentem wielu systemów wspomagających oraz podstawową technologią umożliwiającą wdrożenie koncepcji zautomatyzowanej jazdy. Może być on wykorzystywany np. w funkcjach automatycznego omijania przeszkód, asystenta pasa ruchu oraz w systemie Start-Stop, kiedy wyłączany jest silnik spalinowy. Podczas targów samochodów użytkowych IAA 2014 w Hanowerze spółka ZFLS zaprezentowała innowacyjny układ kierowniczy Servotwin, który wyznacza początek ery elektryfikacji układów kierowniczych w samochodów użytkowych.

Grupa Bosch poszerzy zatem swoją ofertę o układy kierownicze. Głównym obszarem prowadzonych przez spółkę działań badawczo-rozwojowych jest integracja komponentów w kompleksowe systemy sterowane elektronicznie. Spółka opracowała m.in. gotowe do produkcji seryjnej rozwiązanie, które umożliwia manewrowanie zespołem pojazdów, składającym się z samochodu osobowego i przyczepy, przy użyciu smartfona. Dzięki opracowaniu hydrauliczno-elektrycznego układu sterowniczego Servotwin rozwiązanie to będzie można stosować także w samochodach ciężarowych o ładowności powyżej 40 ton.

(ik)

Źródło i fot. Bosch, ZF Lenksysteme

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń