2015-01-29

Import aut w 2014 r.

 

W minionym roku Polacy sprowadzili i zarejestrowali w kraju 735261 samochodów osobowych. Wynik ten jest o 5,67 proc. wyższy niż w 2013 r. Eksperci Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar postanowili sprawdzić, jakie modele i z jakimi silnikami cieszyły się największą popularnością.

W 2014 r., podobnie jak w latach wcześniejszych, Polacy najczęściej importowali samochody marki Volkswagen (107192 sztuki), który wyprzedził Opla (83057 sztuk) i Audi (66663 sztuki). Czwarte i piąte miejsce z niewielką różnicą zajęły Ford (54652 sztuki) i Renault (54250 sztuk). W czołowej dziesiątce rynku znalazły się także następujące marki: BMW (43143 sztuki), Peugeot (33727 sztuk), Citroen (31385 sztuk), Toyota (29440 sztuk) i Seat (28384 sztuki).

Poniżej prezentujemy listę 20 najpopularniejszych modeli importowanych do Polski w 2014 r., wraz z wyodrębnieniem najpopularniejszej generacji i najchętniej wybieranej konfiguracji danego modelu.

RANKING TOP20 | Import samochodów osobowych w 2014 r.

L.p.

Model

Liczba

Najpopularniejsza generacja

Liczba

Najpopularniejsza konfiguracja

Liczba

1.

Volkswagen Golf

32631

Golf IV (1997-2003)

18 166

hatchback 1.4 75 KM

4637

2.

Volkswagen Passat

31318

Passat B5 (1993-2004)

18 666

kombi 1.9 TDI 130 KM

3906

3.

Audi A4

31302

A4 B6 (2000-2004)

13 506

sedan 1.9 TDI 130 KM

3397

4.

Opel Astra

25104

Astra III (2004-2013)

15 322

hatchback 1.6 105 KM

2171

5.

BMW 3

20717

3 E46 (1998-2006)

14 805

kombi 320D 2.0 150 KM

1282

6.

Renault Scenic

17150

I generacja (1996-2003)

8 876

1.6 107 KM

3770

7.

Ford Focus

16097

I generacja (1998-2004)

8 134

hatchback 1.6 100 KM

1288

8.

Audi A3

14510

I generacja (1996-2003)

8 960

1.6 101 KM

3460

9.

Volkswagen Polo

14325

Polo IV (2002-2009)

8 211

1.2 64 KM

2265

10.

Opel Zafira

13778

I generacja (1997-2005)

8 820

1.8 125 KM

2745

11.

Audi A6

13598

A6 C5 (1997-2004)

7 184

kombi 2.4 165 KM

968

12.

Opel Corsa

13278

Corsa C (2000-2006)

7 628

1.2 75 KM

2096

13.

Ford Mondeo

12704

Mk III (2000-2007)

8 299

kombi 2.0 TDCI 130 KM

1330

14.

Opel Vectra

12479

Vectra C (2002-2008)

9 213

kombi 1.9 CDTI 150 KM

1647

15.

BMW 5

12348

5 E60/61 (2003-2009)

5 380

sedan 3.0D 218 KM

665

16.

Renault Megane

10883

II generacja (2002-2008)

6 257

hatchback 1.6 112 KM

997

17.

Skoda Octavia

10046

II generacja (2003-2012)

5 692

kombi 1.9 TDI 105 KM

1460

18.

Peugeot 307

9229

I generacja (2001-2011)

8 916

kombi 1.6 HDI 109 KM

854

19.

Seat Leon

8816

I generacja (1999-2005)

5 028

1.9 TDI 110 KM

1490

20.

Ford Fiesta

8791

Fiesta VI (2002-2008)

4 709

1.4 80 KM

1131

 

Ta 20-stka najczęściej importowanych aut miała więcej rejestracji (329104 sztuki), niż cały rynek nowych samochodów osobowych w Polsce w 2014 r. (325 638 sztuk). Oznacza to, że Polacy, wciąż zarabiają kilkakrotnie mniej od swoich zachodnich sąsiadów i szukają tanich modeli, które dają nadzieję na rozsądne koszty serwisowania i łatwą odsprzedaż. Sporym zainteresowaniem nadal cieszą się proste konstrukcyjnie silniki. W przypadku jednostek benzynowych, są to silniki dające się łatwo przerobić na zasilanie LPG. Według szacunkowych danych, średnia wartość importowanego pojazdu w 2014 r. wynosiła około 15 tys. zł.

(ik)

Źródło: IBRM Samar, fot. Volkswagen

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń