2015-01-08

Udany sezon Dunlopa

 

Rok 2014 był udanym sezonem dla ekip Dunlopa, szczególnie w wyścigach endurance. Zespoły związane ze wspomnianą marką odnosiły sukcesy zarówno w Europejskiej Serii Le Mans, jak i Mistrzostwach FIA World Endurance Championship.

W przypadku obu  rywalizacji walka była wyrównana. W Europejskiej Serii Le Mans (ELMS) cztery z dziewięciu ekip startujących na oponach Dunlop jako jedyne walczyły o tytuł w ostatniej rundzie. Ostatecznie mistrzem został zespół Signatech Alpine.

Inaczej sytuacja wyglądała na Mistrzostwach FIA World Endurance Championship (WEC). Dwa zespoły Dunlopa nieoczekiwanie odpadły z wyścigów w klasie LMP2 na torze Le Mans. W związku z tym reszta sezonu upłynęła na odrabianiu 50-punktowej przewagi, którą konkurencja zyskała w tej rundzie, mimo ukończenia wyścigu dopiero na 11. pozycji w klasie.

Trzy ważne osiągnięcia Dunlopa:

  • w Mistrzostwach WEC, ekipy G-Drive Racing i KCMG wywalczyły siedem z ośmiu zwycięstw, wszystkie osiem najlepszych pozycji startowych i osiem najlepszych czasów okrążeń; zespół Jota Sport zdobył zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans na oponach Dunlop,
  • ekipy Dunlop zajęły wszystkie najlepsze pozycje startowe w ELMS (cztery dla Jota i jedna - Murphy Prototypes) i zwyciężyły w czterech z pięciu wyścigów,
  • na Le Mans siedemnaście najszybszych indywidualnych okrążeń, w dziewięciu samochodach, zrobili kierowcy na oponach Dunlop.

Wśród innych istotnych osiągnięć warto podkreślić fakt, że podczas ELMS pięciu kierowców w czterech różnych samochodach ustanowiło najszybsze czasy okrążenia na oponach marki Dunlop. W WEC Olivier Pla ustanowił siedem z ośmiu najszybszych okrążeń w wyścigu. Ponadto dziewięć najszybszych okrążeń Le Mans w sezonie 2014 uzyskano na oponach Dunlop w sześciu różnych kombinacjach podwozi i silników.

Warto dodać, że w minionym sezonie wszystkie pięć specyfikacji opon dobrze sprawdzało się zarówno pod względem tempa, jak i żywotności. Na wszystkich oponach wykonywano wielokrotne przebiegi - na torze Le Mans nawet czterokrotne.

Przedstawiciele marki Dunlop podkreślają, że trwają intensywne prace nad specyfikacją na sezon 2015, do czego mocną podstawę stanowi ogumienie z 2014 r. Inżynierowie koncernu dbają o udoskonalenia oraz rozwój sportowych technologii do opon wyścigowych. Dunlop planuje zoptymalizować i poszerzyć zakres zastosowań ogumienia przeznaczonego na mokrą nawierzchnię oraz modeli pośrednich. Ponadto wszystkie mieszanki opon typu slick zostaną ulepszone tak, by zachować ich sprawność, a wydłużyć żywotność.

(ik)

Źródło i fot. Goodyear

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń