Rok 2014 był udanym sezonem dla ekip Dunlopa, szczególnie w wyścigach endurance. Zespoły związane ze wspomnianą marką odnosiły sukcesy zarówno w Europejskiej Serii Le Mans, jak i Mistrzostwach FIA World Endurance Championship.
W przypadku obu rywalizacji walka była wyrównana. W Europejskiej Serii Le Mans (ELMS) cztery z dziewięciu ekip startujących na oponach Dunlop jako jedyne walczyły o tytuł w ostatniej rundzie. Ostatecznie mistrzem został zespół Signatech Alpine.
Inaczej sytuacja wyglądała na Mistrzostwach FIA World Endurance Championship (WEC). Dwa zespoły Dunlopa nieoczekiwanie odpadły z wyścigów w klasie LMP2 na torze Le Mans. W związku z tym reszta sezonu upłynęła na odrabianiu 50-punktowej przewagi, którą konkurencja zyskała w tej rundzie, mimo ukończenia wyścigu dopiero na 11. pozycji w klasie.
Trzy ważne osiągnięcia Dunlopa:
Wśród innych istotnych osiągnięć warto podkreślić fakt, że podczas ELMS pięciu kierowców w czterech różnych samochodach ustanowiło najszybsze czasy okrążenia na oponach marki Dunlop. W WEC Olivier Pla ustanowił siedem z ośmiu najszybszych okrążeń w wyścigu. Ponadto dziewięć najszybszych okrążeń Le Mans w sezonie 2014 uzyskano na oponach Dunlop w sześciu różnych kombinacjach podwozi i silników.
Warto dodać, że w minionym sezonie wszystkie pięć specyfikacji opon dobrze sprawdzało się zarówno pod względem tempa, jak i żywotności. Na wszystkich oponach wykonywano wielokrotne przebiegi - na torze Le Mans nawet czterokrotne.
Przedstawiciele marki Dunlop podkreślają, że trwają intensywne prace nad specyfikacją na sezon 2015, do czego mocną podstawę stanowi ogumienie z 2014 r. Inżynierowie koncernu dbają o udoskonalenia oraz rozwój sportowych technologii do opon wyścigowych. Dunlop planuje zoptymalizować i poszerzyć zakres zastosowań ogumienia przeznaczonego na mokrą nawierzchnię oraz modeli pośrednich. Ponadto wszystkie mieszanki opon typu slick zostaną ulepszone tak, by zachować ich sprawność, a wydłużyć żywotność.
(ik)
Źródło i fot. Goodyear