2014-12-18

Biegun Południowy zdobyty

 

Zespół Antarktyda2 kierowany przez Manon Ossevoort, zwaną „Tractor Lady”, dotarł już do Bieguna Południowego. W ten sposób zakończono pierwszą część wyprawy i traktor MF 5610 wyrusza w zimową podróż powrotną z bieguna o długości 5000 km. Będąc oficjalnym partnerem wyprawy, Trelleborg opracował specjalny, wielofunkcyjny zestaw kół, składający się z kompletu opon i felg, co pozwoliło traktorowi MF 5610 z powodzeniem radzić sobie w zdradliwych warunkach pogodowych Antarktydy.

Na etapie planowania ekspedycji firmy Trelleborg i Massey Ferguson przeprowadziły rygorystyczne testy standardowych opon rolniczych, które pokazały że niekorzystne, surowe warunki pogodowe na Antarktydzie stanowią spore wyzwanie dla pojazdu i opon, na których się porusza. Ze względu na to zdecydowano się zastosować ogumienie z najlepszą flotacją, która skutkuje zwiększeniem nacisku na podłoże i zapewnia doskonałą trakcję, a także gwarantuje mniejsze zużycie paliwa, większą przyczepność oraz większy komfort kierowcy przy prowadzeniu traktora.

Biorąc pod uwagę wspomniane aspekty inżynierowie Trelleborg, zdecydowali się zmodyfikować wzór bieżnika innowacyjnej opony ProgressiveTraction™, zmniejszając wysokość i zaokrąglenie jego klocków, by lepiej nadawała się do pracy na miękkim podłożu Antarktydy. Unikalna konstrukcja osnowy zdolna była do pełnienia swojej funkcji przy ciśnieniu - tak niskim jak 0,3 bara, a specjalny profil felgi zapewnił bezpieczną pozycję łożyska, co zapobiegało poślizgowi i kołysaniu.

Nicolas Bachelet, główny mechanik  ekipy Antarktyda2, podkreślił, że podczas trwającej 18 dni pierwszej części wyprawy, zespół musiał pokonać bardzo niepewne pola szczelin, strome podjazdy, miękki śnieg oraz temperatury na poziomie minus 56 stopni Celsjusza. W związku z tym zakończenie tego etapu to fenomenalny wyczyn będący świadectwem nie tylko odwagi i determinacji załogi, ale także wydajności zarówno ciągnika MF 5600, jak i opon Trelleborg ProgressiveTraction™.

Piero Mancinelli, dyrektor działu R&D Opon Rolniczych i Leśnych w Trelleborg Wheel Systems, wyjaśnił że ciśnienie opon było zmieniane w ciągu całej wyprawy, aby uzyskać odpowiednią przyczepność i flotację. Na twardo ubitych zastrugach ogumienie najskuteczniejsze było przy 12 psi, podczas gdy w głębokim śniegu wydajność opony była najlepsza przy ciśnieniu od 4 do 6 psi, co przekładało się na większy komfort kierowcy przy prowadzeniu maszyny.

- Antarktyda2 okazała się naprawdę niezwykłą, daleką podróżą umożliwiającą zaprezentowanie, na globalną skalę, osiągów opon ProgressiveTraction™ w jednym najcięższych warunków na Ziemi - jesteśmy zadowoleni z ich wydajności podczas całej wyprawy - dodał P. Mancinelli.

Więcej informacji na temat wyprawy znajduje się na stronie: http://www.trelleborg.com/en/wheelsystems/Features--and-Events/Antarctica2/

(ik)

Źródło i fot. Trelleborg

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń