2014-09-17

Dotacja z UE na zakup auta

 

Toyota we współpracy z Deutsche Bankiem uruchomiła specjalny program dla małych i średnich przedsiębiorców. W ramach niego wybrane firmy mogą liczyć na dopłatę unijną w wysokości 9 proc. kredytu przy zakupie nowych samochód marki Toyota i Lexus. Aby skorzystać z dofinansowania, nowe auto musi emitować o co najmniej 20 proc. mniej dwutlenku węgla niż dotychczasowy pojazd użytkowany przez firmę.

Na wspomniany cel ze środków unijnych przeznaczono kwotę 40 mln euro. Może to wystarczyć na zakup nawet 2 tysięcy nowych pojazdów. Zgodnie z założeniami programu pierwsze dopłaty ruszą w lutym 2015 r. dla tych przedsiębiorców, którzy spełnią warunki do końca tego roku.

- Jeżeli przedsiębiorca, który dzisiaj użytkuje dowolny samochód, zdecyduje się skorzystać z programu i wymieni samochód na samochód Toyoty, korzystając z finansowania Deutsche Banku, uzyskuje grant równy 9 proc. kredytu, który zaciąga na zakup tego samochodu - wyjaśnia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Witold Nowicki, dyrektor handlowy Toyota Motor Poland. - Tak naprawdę jednak to nie Deutsche Bank i Toyota dopłacają do zakupu samochodu dla małych i średnich przedsiębiorstw, ale Unia Europejska.

Wypłaty mają być realizowane tylko dwa razy w roku. Kolejny termin przewidziano na sierpień przyszłego roku. Kredyt w Deutsche Banku będzie udzielany z zerową prowizją i oprocentowaniem w wysokości 4,9 proc. Aby uprościć klientom korzystanie ze wspomnianej oferty, wszystkie formalności będą dopełniane w salonie Toyoty lub Lexusa.

Początkowo program miał być ograniczony do samochodów hybrydowych, jednak ostatecznie Toyota zrezygnowała z tego pomysłu. W. Nowicki przypomina jednak, że to właśnie hybrydy są nie tylko najbardziej ekologicznymi samochodami, lecz także najbardziej niezawodnymi i nowoczesnymi.

Paweł Dziekoński, dyrektor departamentu produktów kredytowych Deutsche Banku podkreśla, że w Polsce jest obecnie ok. 2 milionów aut służbowych (w tym leasingowanych). Wśród nich sporo jest starych, nieekologicznych pojazdów, które emitują duże ilości dwutlenku węgla, a średni czas użytkowania jednego pojazdu w małych i średnich przedsiębiorstwach to 6-7 lat. Choć realizowany z Toyotą program obejmie tylko maksymalnie do 2 tys. samochodów, taki bodziec jest rynkowi bardzo potrzebny, by przyspieszyć obrót samochodami.

- Ta korzyść z wymiany jest obopólna, i dla społeczeństwa, i dla firmy – podkreśla P. Dziekoński. - Oferta finansowania z grantem, którą proponujemy, czyni nasz kredyt tańszym od przeciętnej oferty leasingowej na rynku, a jednocześnie trafiamy w preferencje klientów.

Przedstawiciel banku dodaje, że mniejsze firmy często kupują samochody na własność, bo w ten sposób zwiększają też wartość spółki. W związku z tym kredyt ze wsparciem może być atrakcyjnym sposobem finansowania takiego zakupu. Do tej pory małe i średnie przedsiębiorstwa często decydowały się najpierw na leasing, a po 3-4 latach wykupywały ten pojazd.

W. Nowicki zaznacza również, że korzyści dla firmy z zakupu nowego pojazdu, poza szansą na zmniejszenie kosztów dzięki unijnemu grantowi, wynikają również ze zwiększonej niezawodności. Nowe samochody przez pierwsze lata eksploatacji dają większa gwarancję na  ich sprawne użytkowanie bez konieczności napraw.

- Zależy nam na prowadzeniu programu wspierającego małe i średnie przedsiębiorstwa, by mogły one częściej wymieniać samochody na nowsze, bardziej niezawodne, ekonomiczniejsze. W efekcie przedsiębiorcy będą mogli bardziej skupić się na prowadzeniu biznesu - przekonuje dyrektor handlowy Toyoty.

(ik)

Źródło: Newseria, Fot. Toyoyta

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń