Grupa Michelin opublikowała najnowsze wyniki. W pierwszej połowie 2014 r. koncern odnotował sprzedaż na poziomie 9,7 mld euro, co jest zgodne z założeniami firmy na bieżący rok. Zysk operacyjny przed uwzględnieniem czynników jednorazowych wyniósł 1,16 mld euro.
Grupa Michelin oczekuje w II połowie 2014 r. utrzymania popytu na opony do samochodów osobowych i ciężarowych na rynkach rozwiniętych oraz w Chinach. Na pozostałych rynkach oczekiwane jest zmniejszenie popytu na opony, szczególnie w segmencie oryginalnego wyposażenia. W segmencie opon przemysłowych spodziewany jest wzrost popytu.
Grupa Michelin zamierza w całym 2014 r. poprawić uzyskiwaną marżę, zachowując równowagę pomiędzy polityką cenową a kosztami surowców. Konkurencyjność Grupy jest utrzymywana zgodnie z założeniami.
Michelin podtrzymuje swoje cele na 2014 r.: wzrost zysku operacyjnego, uzyskanie wskaźnika ROCE na poziomie ponad 11% i osiągnięcie ponad 500 mln euro dodatnich przepływów pieniężnych, utrzymując jednocześnie wydatki inwestycyjne na poziomie 2 mld euro.
(w milionach euro) |
I poł. 2014 |
I poł. 2013 |
Sprzedaż netto |
9 673 |
10 159 |
Zysk operacyjny przed uwzględnieniem pozycji jednorazowych |
1 159 |
1 153 |
Marża operacyjna |
12,0% |
11,3% |
Opony do samochodów osobowych i dostawczych oraz ich dystrybucja |
11,4% |
10,3% |
Opony ciężarowe i ich dystrybucja |
7,7% |
6,5% |
Działalność specjalistyczna |
21,8% |
23,3% |
Zysk operacyjny po uwzględnieniu pozycji jednorazowych |
1 072 |
903 |
Zysk netto |
624 |
507 |
Nakłady inwestycyjne |
703 |
762 |
Zadłużenie netto |
892 |
1 114 |
Zadłużenie netto/Kapitał własny |
9% |
12% |
Wolne środki pieniężne1 |
(243) |
147 |
Wynagrodzenia pracowników2 |
111 700 |
113 200 |
1 Wolne środki pieniężne wypracowane w działalności operacyjnej minus wydatki inwestycyjne
2 Na koniec okresu
Przegląd rynków
Wolumen sprzedaży opon do samochodów osobowych i dostawczych
I poł. 2014 |
Europa, Rosja, Turcja |
Ameryka Północna |
Azja (bez Indii) |
Ameryka Południowa |
Afryka, |
Łącznie |
Pierwsze wyposażenie
Rynek wymiany
|
+ 6%
+ 4%
|
+ 3%
+ 6% |
+ 7%
+ 6% |
- 18%
+ 4% |
- 3%
+ 4% |
+ 4%
+ 5% |
II kw. 2014 |
Europa, Rosja, Turcja |
Ameryka Północna |
Azja (bez Indii) |
Ameryka Południowa |
Afryka, |
Łącznie |
Pierwsze wyposażenie
Rynek wymiany
|
+ 3%
+ 2%
|
+ 2%
+ 4% |
+ 6%
+ 1% |
- 24%
+ 3% |
+ 5%
+ 5% |
+ 3%
+ 2% |
Pierwsze wyposażenie
Rynek wymiany
Wolumen sprzedaży: opony do samochodów ciężarowych
I Poł. 2014 |
Europa, Rosja, Turcja |
Ameryka Północna |
Azja (bez Indii) |
Ameryka Południowa |
Afryka, |
Łącznie |
Pierwsze wyposażenie
Rynek wymiany
|
- 7%
+ 6%
|
+ 10%
+ 9% |
+ 4%
+ 2% |
- 9%
- 3% |
- 3%
+ 1% |
+ 1%
+ 3% |
II kw. 2014 |
Europa, Rosja, Turcja |
Ameryka Północna |
Azja (bez Indii) |
Ameryka Południowa |
Afryka, |
Łącznie |
Pierwsze wyposażenie
Rynek wymiany
|
- 10%
+ 2%
|
+ 13%
+ 9% |
- 5%
+ 0% |
- 21%
- 6% |
- 4%
- 3% |
- 4%
+ 0% |
Pierwsze wyposażenie
Rynek wymiany
Opony specjalistyczne
Żródło: Michelin