2014-07-29

Kagayama na podium

 

Zespół Kagayama & Verity zajął trzecie miejsce w ośmiogodzinnym wyścigu, stanowiącym drugą rundę wyścigów FIM Endurance World Championship (EWC). Rywalizacja odbyła się na torze Suzuka w Japonii.

Trzecie miejsce zespołu Kagayama & Verity jest imponującym rezultatem wobec ostrej konkurencji lokalnych japońskich producentów. Obok legend wyścigów superbike Yukio KagayamaNoriyuki Haga, miejsce na podium zajął Dominique Aegerter, zaledwie dwa tygodnie po pierwszym zwycięstwie w klasie Moto2.

Wyścig był opóźniony, a następnie skrócony z powodu intensywnych opadów deszczu. Start był planowany na oponach na nawierzchnię mokrą, stosowanych przy lekkich opadach. Po wyschnięciu toru przyszły kolejne silne opady, co oznaczało zastosowanie drugiego zestawu opon na mokrą nawierzchnię. Potem już do samego końca wyścigu tor pozostał suchy. Zastosowanie opon do jazdy na mokrej nawierzchni na wcześniejszych etapach wyścigu oznaczało dla zespołów pełną swobodę w doborze ogumienia w dalszej fazie zawodów - miały do dyspozycji wystarczającą liczbę slicków dla pojedynczych przebiegów.

Spośród zawodników regularnie startujących w klasie EWC najwięcej punktów zdobyła ekipa Suzuki Endurance Racing Team (SERT). Po odpadnięciu w pierwszej rundzie EWC, sukces na torze Suzuka dał teamowi SERT awans na ósme miejsce w klasyfikacji generalnej. Obok Anthony’ego Delhalle’aErwana Nigona w barwach zespołu ścigał się Dominic Cudlin, który zastąpił kontuzjowanego Vincenta Philippe’a.

Spośród ekip cyklicznie startujących w cyklu najwyżej uplasował się zespół Honda Racing, który rozpoczął wyścig na siódmym miejscu. Z powodu problemu z elektryką ekipa spadła na 60. miejsce, ale dzięki ogromnemu wysiłkowi wróciła na 33. w kolejnych fazach wyścigu. Ekipa R2CL zajęła 19. miejsce, a Motors Events April Moto - 25. w swojej pierwszej próbie.

- Gratulujemy ekipie Kagayama świetnego wyścigu i cieszymy się z kolejnego wspaniałego finiszu Dominica po niedawnym pierwszym zwycięstwie w Moto2 - powiedział Peter Chapman, koordynator wyścigów EWC z ramienia Dunlop. - Wyścig Suzuka jest zawsze trudny dla europejskich ekip, dlatego dziękujemy Dunlop Japan za pomoc oraz wsparcie w postaci specjalnych opon na tył, które znakomicie się spisały i pomogły motocyklom oraz ekipie Kagayama osiągnąć dobre wyniki. Honda mogła z łatwością znaleźć się w pierwszej szóstce, gdyby nie problem z elektryką. Mieli w ten weekend naprawdę dobre tempo. R2CL i Motors Events jechali na najnowszych brytyjskich oponach, po raz pierwszy w tej imprezie decydując się na podwójne przebiegi. Dzięki temu zaoszczędzili czas w boksach i przygotowali się do przyszłorocznych, jeszcze bardziej restrykcyjnych wymogów w odniesieniu do opon. Motors Event pojechał bardzo dobrze jak na pierwszy raz na tym torze - podsumował P.Chapman.   

Dunlop jest jednym z wiodących światowych producentów opon klasy high i ultra high performance, z imponującą historią sukcesów i rekordów w sportach motorowych. Jest partnerem technicznym Suzuki Endurance Race Team, Honda TT Legends, firm Kawasaki i Honda oraz wyłącznym dostawcą opon do wyścigów Moto2 i Moto3. 

Bogate doświadczenie Dunlopa w dziedzinie sportów motorowych pozwala na rozwój innowacyjnych technologii wykorzystywanych w produkcji opon do codziennej jazdy. Na oponach Dunlop jechał zwycięzca w pierwszych mistrzostwach motocykli klasy 500 cc w 1949 r. Opony Dunlop dominowały w tej serii zmagań w kolejnych dziesięcioleciach.

W 1991 r. motocykl wyposażony w ogumienie Dunlop zdobył pierwszy z trzech kolejnych tytułów w wyścigach Word Superbikes, a w 2008 r. Marco Simoncelli sięgnął po 200. mistrzostwo dla Dunlopa w klasie 250 cc. W tej serii GP Dunlop ma na koncie 17 Mistrzostw Świata. W 2010 r. Dunlop został wyłącznym dostawcą opon dla Moto2 oraz Moto3.

Zespoły i zawodnicy Dunlopa dominują w wyścigach endurance - od 2002 roku zdobyli dziewięć z jedenastu Mistrzostw Świata w tej kategorii. Dunlop zdobywał tytuły we wszystkich ważniejszych wyścigach - od Mistrzostw Świata GP, poprzez wyścig TT na Wyspie Man, World Superbike, Supersport i World Endurance. Podobne sukcesy odnosi w motocrossie i innych mistrzostwach off-road.

Najnowsze opony drogowe Dunlopa są montowane jako standardowe wyposażenie na motocyklach wiodących producentów, takich jak Honda, Kawasaki, KTM i Suzuki. (pm)

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń