2014-07-22

Testy autobusu hybrydowego

 

Niebawem, 27 lipca br. rozpocznie się kolejna edycja testów miejskiego autobusu hybrydowego Volvo 7900 Hybrid w Polsce. Początkowo pojazd będzie poruszał się w północnej części kraju. Nowa hybryda będzie eksploatowana na regularnych liniach miejskich w trzech miastach.

Autobus hybrydowy Volvo będzie testowany przez operatorów transportu publicznego w regularnym ruchu miejskim. Od poniedziałku pojazd kursuje we flocie Miejskiego Zakładu Komunikacji w Ełku. To kolejne próby podejmowane w tym mieście. Na początku 2013 r. przewoźnik z Ełku testował poprzedni model autobusu - Volvo 7700 Hybrid.

Kolejnym miastem, w którym odbędą się testy jest Włocławek. W dniach od 28 do 3 sierpnia Volvo 7900 Hybrid będzie obsługiwał pasażerów włocławskiego Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego.  Następnie, autobus pojedzie do Grudziądza, gdzie od 4 do 8 sierpnia będzie woził mieszkańców na linii obsługiwanej przez przewoźnika Arriva. Wspomniana firma ma już w swojej flocie autobusy marki Volvo, m.in. zakupiony niedawno model 8900.

Seryjna produkcja autobusów hybrydowych wspomnianej marki rozpoczęła się w 2010 r. we Wrocławiu. Od tamtej pory firma sprzedała już ponad 1350 hybryd operatorom transportu publicznego w ponad dwudziestu krajach, m.in. w Szwecji, Norwegii, Danii, Niemczech, Austrii, Luksemburgu, Holandii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.

Oferowane przez firmę technologie to optymalne rozwiązania dla komunikacji miejskiej, które wnoszą ogromny wkład w ochronę środowiska. Napęd hybrydowy doskonale spisuje się w pojazdach, które nieustannie zatrzymują się i ruszają. Dlatego stanowi idealne rozwiązanie dla autobusów miejskich, poruszających się w intensywnym ruchu drogowym.

Jako równoległa hybryda, pojazd może być napędzany niezależnie silnikiem elektrycznym lub silnikiem diesla, albo obydwoma silnikami w tym samym czasie. Wytwarzana podczas hamowania energia jest magazynowana w akumulatorze, a następnie wykorzystywana do produkcji energii dla silnika elektrycznego, co w znaczny sposób zmniejsza zużycie paliwa.  

Istotną zaletą rozwiązań Volvo jest fakt, że silnik diesla wyłącza się automatycznie na przystankach autobusowych i światłach, a pojazd zasilany jest bezgłośnie i bez spalin energią elektryczną. Autobus rusza również jedynie przy pomocy silnika elektrycznego, a po osiągnięciu prędkości 15-20 km/h automatycznie przełącza się na silnik diesla.

Jak informuje producent nowy Volvo 7900 Hybrid Euro 6, w porównaniu z równoważnym autobusem z napędem diesla, oferuje spalanie paliwa niższe aż o 39 proc. Wyposażony w silnik elektryczny, akumulatory i silnik diesla pojazd zapewnia cichszą eksploatację. W przypadku tego modelu udało się zredukować poziom emitowanych spalin o ok. 40-50 proc.

(ik)

Źrodło i Fot.: Volvo

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń