2014-07-11

Test opon ekologicznych

 

Unia Europejska, wprowadzając nowe regulacje prawne, stawia nowe wymagania koncernom oponiarskim w zakresie produkcji opon przyjaznych dla środowiska. Zastanawiać zatem może, czy ekologiczne opony, zapewniają odpowiednie parametry podczas jazdy. Na to pytanie odpowiedzi szukali dziennikarze niemieckiego magazynu "Auto Bild", podczas testowania wybranych modeli.

Nowe przepisy wymuszają na producentach opon zastosowanie nowych mieszanek. Każdy koncern stosuje własną recepturę, stąd odpowiednie dozowanie składników (m.in.: kauczuku, sadzy, oleju, siarki, krzemionki), co pozwala wpłynąć na poszczególne właściwości ogumienia. I choć opony ekologiczne na pozór wyglądają podobnie, to niekoniecznie gwarantują taką samą jakość.

Przedstawiciele wspomnianego czasopisma poddali wymagającym testom osiem reprezentantów nowej grupy opon. Wśród wybranych modeli znalazły się następujące marki: Bridgestone, Continental, Dunlop, Goodyear, Landsail, Michelin, Pirelli i Yokohama. Poniżej prezentujemy (w kolejności alfabetycznej) wnioski dziennikarzy testujących wymienione opony.

 

Bridgestone Ecopia EP001 S (91 V) to opona o sporym potencjale w zakresie oszczędności paliwa, która oferuje komfort w trakcie jazdy. Model nie zapewnia jednak odpowiednich właściwości na mokrej nawierzchni, co przekłada się na zbyt długą drogę hamowania. Końcowy wynik "Auto Bild": dopuszczalna.
Continental EcoContact 5 została pozytywnie oceniona za energooszczędność i pewne zachowanie na mokrej nawierzchni. Model oferuje również krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni. Minusem jej są natomiast duże opory toczenia, stąd ogólna nota w teście: dobra.

Dunlop Sport BluResponse (91 V) to bardzo cicha i bardzo stabilna opona podczas jazdy. Dziennikarzy „Auto Bild” zachwyciła dynamiką i bezpieczeństwem na śliskiej nawierzchni. Model okazał się także całkiem oszczędny. Ocena z testu: wzorowa.

Goodyear EfficientGrip Performance (91 V) oferuje najkrótszą drogę hamowania na suchej i mokrej nawierzchni.  Sportowy charakter ogumienia, zapewnia najwyższy komfort podczas jazdy i najniższy poziom oporów toczenia. Dziennikarze magazynu nie dostrzegli istotnych wad tego modelu. Ocena z testu:: wzorowa.
Landsail LS 388 (91 W) to chińska opona, która dobrze spisuje się podczas aquaplaningu i jednocześnie należy do grupy najcichszych i najtańszych produktów. Według osób testujących model, jakość użytych materiałów nie jest zadowalająca, co niekorzystnie wpływa na trakcję na mokrej nawierzchni oraz wydłuża drogę hamowania. Nota końcowa z testu: niepolecana.
Michelin Energy Saver+ (91 V) to markowy produkt zapewniający najlepsze właściwości jezdne i precyzję prowadzenia na suchej nawierzchni. Dziennikarze docenili ją za to, że jest bardzo cicha i oszczędna. Jej minusem jest jednak wydłużona droga hamowania na mokrej nawierzchni. Ocena z testu: dobra.
Pirelli Cinturato P7 Blue (94 V) to opona gwarantująca odpowiednią trakcję oraz krótką drogę hamowania. Model ten nieźle spisuje się również podczas aquaplaningu. Negatywne opinie na jej temat dotyczą oporów toczenia. Ocena z testu: wzorowa.

Yokohama BluEarth AE-50 (91 V) zapewnia dobre prowadzenie pojazdu zarówno w suchych i mokrych warunkach drogowych oraz niski poziom emitowanego hałasu. Z drugiej strony została nie najlepiej oceniona w przypadku hamowania na mokrej drodze i oszczędności paliwa. Ostateczny wynik: dobra.

(ik)

Źródło.: Motogazeta

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń