Maszyny i urządzenia

 

 

 

Werther International Polska

Ecostar

Na tej montażownicy można demontować koła o maksymalnej średnicy 940mm, maksymalnej szerokość 9’’, średnicy obręczy 12’’-20’’. Również można demontować i montować koła motocyklowe o max średnicy 900mm. Urządzenie jest zasilanie pneumatyczne 9-12 bar, siła nacisku płetwy wynosi 2000kg, poziom hałasu < 70 dB (A)/1m, masa własna 190 kg. Maszyna może pracować w temperaturach od -10…+50 stopni C. Napędzana jest silnikiem elektrycznym o mocy 0.55 kW 1,6 A (0,75 kW – 2V) i napięciu 380 V (+/- 5%). Werther International Polska z Brzozy k. Bydgoszczy oferuje powyższe urządzenie w promocyjnej cenie.

 

 ITALCOM

Wytwornica azotu NITROPOINT 3

Nowa wytwornica nosząca nazwę NITROPOINT 3 umożliwia wytworzenie mieszanki gazowej do pompowania kół o zawartości azotu nie mniejszej niż 95 proc. w ilości do 3 m3/godz  .

[Dla przypomnienia wydajności dla wcześniejszych wersji NITROPINT i NITROPOINT 2 wynoszą odpowiednio 1 i 2 m3/godz].

Taka wydajność umożliwia funkcjonowanie jednego punktu pompowania kół nawet bez zastosowania dodatkowego zbiornika, przykładowo tak można wykorzystywać NITROPOINT 3 w samochodach pomocy drogowej (pogotowiach technicznych). W instalacjach stacjonarnych zalecane jest jednak stosowanie dodatkowego zbiornika buforujacego o pojemności 100 - 200 l. Wówczas jedna wytwornica NITROPOINT 3 może zasilać w sposób efektywny 2 a nawet 3 punkty pompowania kół. W wersji standardowej urządzenie dostarczane jest z jednym specjalnym pistoletem do pompowania kół. W odróżnieniu od innych podobnych przyrządów, które tylko pozwalają napompować koło lub upuścić z niego nadmiar powietrza pistolet dostarczany wraz z wytwornicą pozwala odessać powietrze z opony i tym samym stworzyć warunki do lepszego wypełnienia jej azotem.

Wydajność wytwornicy NITROPOINT 3 powoduje, że z jej pomocą można dokonywać obsługi kół nie tylko w samochodach osobowych lecz także w pojazdach dostawczych (vanach) i terenowych (4WD). Zresztą urządzenie stworzone zostało właśnie z myślą o specjalistycznych warsztatach oponiarskich oraz autoryzowanych stacjach dealerskich, w których obsługuje się takie rodzaje samochodów.

Warto także pamiętać o tym, że mieszanka o 95procentowej zawartości azotu może być wykorzystywana nie tylko do pompowania opon - wskazane jest na przykład napełnianie nią łodzi pneumatycznych, pontonów itp. Przede wszystkim jednak stosowana jest do czyszczenia układów klimatyzacji, także klimatyzacji samochodowych.

 

 

Wytwornica azotu NITROTRUCK  TRONIC

Oferta firmy adresowana do firm zajmujących się obsługą ogumienia została wzbogacona o kolejne ciekawe urządzenie . Jest nim -wytwornica azotu do napełniania kół samochodów ciężarowych i autobusów, wyposażona w elektroniczny inflator  (urządzenie do pompowania opon). Jej wydajność w wersji standardowej wynosi 10m3 (95 proc. N) / godz. Dostępne są także wersje o większej wydajności tj.: NITROTRUCK  TRONIC Turbo ( 15m3/godz ) i  NITROTRUCK  TRONIC 20 (20m3/godz) . Wszystkie wymienione urządzenia powstały z myślą o dużych warsztatach oponiarskich specjalizujących się w obsłudze samochodów ciężarowych i autobusów. Poza firmami świadczącymi usługi w tej branży, stosowane są przez przedsiębiorstwa transportu publicznego, przedsiębiorstwa przewozowe posiadające floty autokarów dalekobieżnych lub samochodów ciężarowych. Z wytwornic o wydajności, jaką oferuje seria NITROTRUCK, korzystają także firmy dostarczające mieszankę azotu do małych warsztatów.

Zobacz cały numer PO 4-5/23-24 (Lipiec-Październik 2003)

 


 

 

Świstowski SA                                       

Nitro C                                   

Generator azotu Nitro C służy do pompowania kół samochodów osobowych. Urządzenie pobiera azot bezpośrednio z powietrza. Pompowanie kół azotem jest zalecane z wielu względów. Opony napełnione azotem są bezpieczniejsze w użyciu i mają większą trwałość od opon napełnionych powietrzem. W kole nie występują duże wahania temperatury i ciśnienia, dzięki czemu znacznemu spowolnieniu ulega zużywanie się bieżnika. Mniejsze jest ryzyko wybuchu opony, ponieważ azot jest gazem neutralnym, mniej wrażliwym na zmiany temperatury. Dzięki temu wewnątrz koła brak jest wilgoci, która mogłaby powodować korozję obręczy oraz uszkodzenie zaworu. Istnieje możliwość zakupu urządzenia w wersji dla samochodów ciężarowych (Nitro T). Dystrybucją urządzenia w kraju zajmuje się firma Świstowski SA z Torunia.

Zobacz cały numer PO 2/21 (Marzec-Kwiecień 2003)

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń