2014-04-11

Kolejne testy Pirelli dla F1

 

Pirelli zakończyło pierwszą sesję testową w trakcie sezonu z samochodami w specyfikacji 2014.  Marki takie jak Caterham, Mercedes i Williams przeznaczyły po jednym dniu na testy opon włoskiego producenta, sprawdzając je pod kątem sezonu 2015. Najlepszy czas na nowych oponach Pirelli uzyskał Lewis Hamilton.

Sesja testowa z wykorzystaniem samochodów w specyfikacji na 2014 r. to tegoroczna innowacja, która ma pomóc włoskiemu koncernowi w opracowaniu ogumienia odpowiedniego dla najnowszej generacji samochodów Formuły 1. Podczas testów sprawdzono osiem nowych konstrukcji i sześć nowych mieszanek podczas dwóch dni, dzieląc je pomiędzy Caterhama we wtorek oraz Mercedesa i Williamsa w środę. Jednocześnie sprawdzano tylko jedną nową zmienną, czyli przy testowaniu nowej mieszanki pozostawiano tegoroczną konstrukcję i na odwrót. Zespoły wykonywały naprzemienne przejazdy na prototypowym oraz obecnym ogumieniu, co ułatwiało dokonywanie porównań.

Do Bahrajnu dostarczono 250 eksperymentalnych opon, które wyróżniały się brakiem kolorowych oznaczeń na ściankach bocznych. Modele zostały zaprojektowane z myślą o przyszłorocznym sezonie. W ciągu dwóch dni pokonano 110 okrążeń, czyli około 595 kilometrów na eksperymentalnych oponach, przy temperaturze otoczenia oraz nawierzchni znacznie przekraczającej wartości z minionego weekendu Grand Prix. Temperatura powietrza dochodziła nawet do 35 stopni Celsjusza.

Najlepszy czas z dwóch dni testowych należy do Hamiltona. Wraz ze swoim zespołem kierowca pokonał w środę 120 okrążeń, sprawdzając przy tym trzy nowe konstrukcje i trzy nowe mieszanki. Kolejne testy zaplanowano po Grand Prix Hiszpanii. Pierwszego dnia dla Pirelli testować będą Sauber i Toro Rosso, a drugiego dnia Force India i McLaren.

CZASY OKRĄŻEŃ

Dzień 1

Dzień 2

1. Nico Rosberg, Mercedes   1.35,697   miękkie

2. Nico Hulkenberg, Force India   1.36,064    miękkie

3. Fernando Alonso, Ferrari     1.36,626    pośrednie

4. Kevin Magnussen, McLaren   1.36,634    miękkie

5. Valtteri Bottas, Williams     1.37,305     miękkie

6. Max Chilton, Marussia      1.37,678     supermiękkie

7. Daniel Ricciardo, Red Bull   1.38,326     miękkie

8. Siergiej Sirotkin, Sauber     1.39,023     miękkie

9. Robin Frijns, Caterham    1.40,027    eksperymentalne

10. Pastor Maldonado, Lotus   1.40,183   miękkie

11. Daniił Kwiat, Toro Rosso   1.40,452   miękkie

1. Lewis Hamilton, Mercedes    1.34,136   eksperymentalne

2. Jean-Eric Vergne, Toro Rosso  1.35,557   supermiękkie

3. Kevin Magnussen, McLaren    1.36,203    miękkie

4. Sergio Perez, Force India   1.36,586    miękkie

5. Daniel Ricciardo, Red Bull    1.37,310    miękkie

6. Jules Bianchi, Marussia    1.37,316    supermiękkie

7. Giedo van der Garde, Sauber   1.37,623     miękkie

8. Fernando Alonso, Ferrari    1.37,912    pośrednie

9. Marcus Ericsson, Caterham   1.39,263    miękkie

10. Felipe Nasr, Williams     1.39,879    eksperymentalne

11. Romain Grosjean, Lotus    1.43,732   miękkie 

 

(ik)

Źródło i Fot.: Pirelli

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń