Pirelli zakończyło pierwszą sesję testową w trakcie sezonu z samochodami w specyfikacji 2014. Marki takie jak Caterham, Mercedes i Williams przeznaczyły po jednym dniu na testy opon włoskiego producenta, sprawdzając je pod kątem sezonu 2015. Najlepszy czas na nowych oponach Pirelli uzyskał Lewis Hamilton.
Sesja testowa z wykorzystaniem samochodów w specyfikacji na 2014 r. to tegoroczna innowacja, która ma pomóc włoskiemu koncernowi w opracowaniu ogumienia odpowiedniego dla najnowszej generacji samochodów Formuły 1. Podczas testów sprawdzono osiem nowych konstrukcji i sześć nowych mieszanek podczas dwóch dni, dzieląc je pomiędzy Caterhama we wtorek oraz Mercedesa i Williamsa w środę. Jednocześnie sprawdzano tylko jedną nową zmienną, czyli przy testowaniu nowej mieszanki pozostawiano tegoroczną konstrukcję i na odwrót. Zespoły wykonywały naprzemienne przejazdy na prototypowym oraz obecnym ogumieniu, co ułatwiało dokonywanie porównań.
Do Bahrajnu dostarczono 250 eksperymentalnych opon, które wyróżniały się brakiem kolorowych oznaczeń na ściankach bocznych. Modele zostały zaprojektowane z myślą o przyszłorocznym sezonie. W ciągu dwóch dni pokonano 110 okrążeń, czyli około 595 kilometrów na eksperymentalnych oponach, przy temperaturze otoczenia oraz nawierzchni znacznie przekraczającej wartości z minionego weekendu Grand Prix. Temperatura powietrza dochodziła nawet do 35 stopni Celsjusza.
Najlepszy czas z dwóch dni testowych należy do Hamiltona. Wraz ze swoim zespołem kierowca pokonał w środę 120 okrążeń, sprawdzając przy tym trzy nowe konstrukcje i trzy nowe mieszanki. Kolejne testy zaplanowano po Grand Prix Hiszpanii. Pierwszego dnia dla Pirelli testować będą Sauber i Toro Rosso, a drugiego dnia Force India i McLaren.
CZASY OKRĄŻEŃ
Dzień 1 |
Dzień 2 |
1. Nico Rosberg, Mercedes 1.35,697 miękkie 2. Nico Hulkenberg, Force India 1.36,064 miękkie 3. Fernando Alonso, Ferrari 1.36,626 pośrednie 4. Kevin Magnussen, McLaren 1.36,634 miękkie 5. Valtteri Bottas, Williams 1.37,305 miękkie 6. Max Chilton, Marussia 1.37,678 supermiękkie 7. Daniel Ricciardo, Red Bull 1.38,326 miękkie 8. Siergiej Sirotkin, Sauber 1.39,023 miękkie 9. Robin Frijns, Caterham 1.40,027 eksperymentalne 10. Pastor Maldonado, Lotus 1.40,183 miękkie 11. Daniił Kwiat, Toro Rosso 1.40,452 miękkie |
1. Lewis Hamilton, Mercedes 1.34,136 eksperymentalne 2. Jean-Eric Vergne, Toro Rosso 1.35,557 supermiękkie 3. Kevin Magnussen, McLaren 1.36,203 miękkie 4. Sergio Perez, Force India 1.36,586 miękkie 5. Daniel Ricciardo, Red Bull 1.37,310 miękkie 6. Jules Bianchi, Marussia 1.37,316 supermiękkie 7. Giedo van der Garde, Sauber 1.37,623 miękkie 8. Fernando Alonso, Ferrari 1.37,912 pośrednie 9. Marcus Ericsson, Caterham 1.39,263 miękkie 10. Felipe Nasr, Williams 1.39,879 eksperymentalne 11. Romain Grosjean, Lotus 1.43,732 miękkie |
(ik)
Źródło i Fot.: Pirelli