W miniony weekend na torze Losail w Katarze odbyły się pierwsze rundy Mistrzostw Świata Moto2 i Moto3. Pierwsza z wymienionych serii już po raz piąty odbyła się we współpracy z Dunlopem. Seria Moto3 odbywa się na oponach tej marki od samego początku, czyli od 2012 r. Po emocjonującym finale ubiegłego sezonu, doświadczeni i początkujący zawodnicy mają przed sobą osiemnaście wyścigów. Wszystkie rywalizacje są rozgrywane po zmroku przy sztucznym oświetleniu.
W ubiegłym tygodniu w Jerez odbyła się oficjalna próba przez wyścigami. Najlepsze czasy po trzech dniach testowych uzyskali Takaaki Nakagami, Sandro Cortese i Thomas Luthi. Różnice czasów między ośmioma najlepszymi zawodnikami wynosiły mniej niż pół sekundy. W Moto3 liderami byli Jack Miller, Alex Marquez i Karel Hanika. W przypadku tej serii różnice czasu były jeszcze mniejsze - trzy dziesiąte sekundy między ośmioma najszybszymi zawodnikami.
Spośród czterech typów opon, dostępnych podczas weekendu dla zawodników Moto2, dwa były już wykorzystywane na torze Losail w 2013 r. Zastosowanie średniej mieszanki opony tylnej 3855 i średniej przedniej 302 okazało się dobrym rozwiązaniem. W ubiegłym roku z takiej kombinacji skorzystał Pol Espargaro.
Na tegoroczne wyścigi Dunlop przygotował mieszankę twardą 102 na przód oraz twardą 997 na tył. Pierwsza z wymienionych została opracowana podczas testów zimowych bezpośrednio po finałowej rundzie w Walencji. Mieszanka na tylne ogumienie stała się wyraźnym faworytem od czasu wprowadzenia jej w ubiegłym sezonie podczas wyścigu w Brnie. Nowe typy opon mają zapewniać doskonałą przyczepność, lepszą od poprzednich wersji.
Podczas Moto3 w Katarze wprowadzony zostanie nowy system oznaczania opon kolorami: opony z mieszanką o średniej twardości będą mieć czarny napis „Dunlop” na srebrnym tle, natomiast opony twarde będą posiadać żółty napis „Dunlop” na czarnym tle. W przypadku serii Moto2 system kolorów będzie wprowadzony w drugiej rundzie.
Przydział opon:
Moto2
Przód: 120/75R17, 302 (średnia) i 102 (twarda)
Tył: 195/75R17, 3855 (średnia) i 997 (twarda)
Moto3
Przód: 95/75R17, średnia (czarny napis na srebrnym tle) i twarda (żółty napis na czarnym tle)
Tył: 115/75R17, średnia (czarny napis na srebrnym tle) i twarda (żółty napis na czarnym tle).
Na wyścig w Katarze nie przygotowano opon na mokrą nawierzchnię, ponieważ opady deszczu uniemożliwiłyby wyścig ze względu na odbicia światła na mokrym torze.
(ik)
Źródło i Fot.: Goodyear