Koreański producent opon ogłosił swoje wyniki finansowe za 2013 r. W minionym roku Hankook odnotował rekordową sprzedaż globalną na poziomie 7,060 bln KRW (4,9 mld euro) przy zysku operacyjnym 1,031 bln KRW (704 mln euro).
W zeszłym roku koncern kontynuował tendencję wzrostową. Spółce udało się wypracować zysk operacyjny w wysokości 12,2 proc. r/r. Firma osiągnęła taki wynik przede wszystkim za sprawą sprzedaży opon klasy Ultra High Performance (UHP), która stanowiła 26,5 proc. całej sprzedaży światowej. Czołową pozycję w tym zakresie zajmowały Europa i Chiny, ze wzrostem odpowiednio 13,6 proc. i 12,9 proc. r/r.
Na wysokie wyniki finansowe firmy z pewnością miały wpływ liczne umowy na oryginalne wyposażenie pojazdów, zawarte m.in. z koncernem Mercedes-Benz. Seung Hwa Suh, wiceprezes i dyrektor generalny Hankook, zapowiada kolejne wzrosty na 2014 r. oraz nowe projekty inwestycyjne m.in. w Chinach i USA.
(ik)