W tegorocznej edycji Rajdu Dakar siedem ciężarówek wystartowało na oponach Goodyear. Kierowcy przez 13 dni zmagać się będą na pustynnych terenach Argentyny, Boliwii i Chile. Do pokonania mają łącznie 9200 km.
W rajdzie uczestniczą dwa pojazdy serwisowe oraz pięć ciężarówek wyścigowych wyposażonych w ogumienie amerykańskiego koncernu. W ciągu kilkunastu dni będą pokonywać na oponach Goodyear ORD bezdroża Ameryki Południowej. Ciężarówki należą do dwóch holenderskich zespołów: XDakar i Team GINAF Rally Power.
Ekipa XDakar startuje z dwiema ciężarówkami, które będą wspierane przez dwa pojazdy serwisowe. Wszystkie cztery auta pojadą na oponach Goodyear 375/90 R22.5 ORD, aby zapewnić sobie trakcję i niezawodność, które są szczególnie istotne na tak trudnym terenie. Zarówno ciężarówki wyścigowe, jak i pojazdy serwisowe to samochody marki DAF. W skład zespołu pomocniczego wchodzi 13 fachowców, którzy mają docierać do końca każdego odcinka specjalnego przed przyjazdem pojazdów startujących w wyścigu, aby zapewnić im serwis na miejscu.
GINAF, holenderski producent specjalistycznych pojazdów do pracy w najcięższych warunkach, w rajdzie Dakar bierze udział od 1993 r. W tym roku zespół wystawił trzy identyczne ciężarówki wyścigowe, które są wyposażone w opony Goodyear 375/90 R22.5 ORD. Przydzielono im numery startowe 511, 514 i 524.
Pojazdy ciężarowe do Argentyny wyruszyły już 29 listopada 2013 r. z francuskiego portu Le Havre. Swoje zmagania w Ameryce Południowej rozpoczęły 5 stycznia w argentyńskiej miejscowości Rosario. Pokonają trasy w Boliwii i Chile, by zakończyć rajd 18 stycznia w miejscowości Valparaiso.
(ik)
Fot. Goodyear