Kierowcy startujący w wyścigach VW Castrol Cup nie mieli łatwego zadania. Podczas tegorocznej rywalizacji poruszali się z prędkością rzędu 211 km/h, a przeciążenia na zakrętach i podczas hamowania przekraczały 1,5 g.
W tym sezonie podczas 7 eliminacji, z których każda składała się z 2 wyścigów, kwalifikacji i treningów, pucharowe Golfy pokonały średnio po 2600 km. Przez cały ten okres ekipa VW Racing zużyła ok. 30 tys. litrów benzyny. Mimo, że wyścig jest w całości polskim przedsięwzięciem, dość szybko zrobiło się o nim głośno w Europie. Stało się tak za sprawą zawodników pochodzących z ośmiu krajów i dwóch kontynentów. Tegoroczna, zakończona już edycja to pierwszy z trzech zaplanowanych sezonów VW Castrol Cup w tej serii pucharu.
Podczas 14 wyścigów na 5 europejskich torach kierowcy zużyli blisko 1500 opon i 120 przednich tarcz hamulcowych. Sporą przewagę stanowiło ogumienie typu slick, jednak na torze Red Bull Ring w Austrii pogoda wymusiła zastosowanie "deszczówek". Aby zapewnić prawidłowe funkcjonowanie Golfów podczas wyścigów obecnych było 17 mechaników. Oprócz samochodów wyścigowych w trasę ruszały także auta ekipy technicznej i zaopatrzenia. W każdy weekend, kiedy odbywały się rywalizacje, obsługą serii zajmowało się 35 osób z VW Racing.
Zwycięzcą cyklu został Mateusz Lisowski, ale swoje niezwykłe umiejętności na torze pokazali także zawodnicy startujący gościnnie. Małgorzata Rdest, która dołączyła do stawki pod koniec sezonu, zajęła 3 miejsce w kwalifikacjach do swojego pierwszego wyścigu, natomiast Jerzy Dudek w jednej z rozgrywek zajął wysoką, 13 pozycję. Wśród zawodników VIP znaleźli się m.in. aktor Bartosz Obuchowicz, były bokser Przemysław Saleta, mistrz świata na żużlu Tomasz Gollob, czy startujący na co dzień w rajdach WRC Andreas Mikkelsen.
Podczas VW Castrol Cup pasjonaci sportów motorowych mogli podziwiać wiele młodych talentów. Oprócz polskich zawodników w tym sezonie udział wzięli kierowcy z Austrii, Czech, Litwy, Meksyku, Niemiec, Słowacji oraz Szwecji. Ta wielonarodowa grupa składała się z osób w różnym wieku. Najstarszym z nich był Tiki Ivosevic, urodzony w 1971 r., a najmłodszym Paweł Krężelok, który dopiero w czerwcu ukończył 16 lat i mógł wystartować w wyścigu.
(ik)
Fot. VW Castrol Cup