2018-10-26

O autach przez telefon

65 proc. transakcji sprzedaży aut zawieranych jest dzięki call center AAA AUTO, które obchodzi 20 lat istnienia. Najnowocześniejsze call center na rynku aut używanych powstanie niebawem w Polsce.  

Aż 3,5 miliona rozmów przeprowadziło w ciągu roku 220 operatorów założonego w 1998 roku call center sieci AAA AUTO, które obecnie świętuje 20-lecie powstania. Call center ma swój udział w połowie wszystkich transakcji firmy obecnej w krajach Europy Środkowej, rocznie pośrednicząc w ponad 80 tys. transakcji sprzedaży i wykupu samochodów. W związku z rosnącą liczbą klientów, wkrótce powstanie w Polsce najnowocześniejsze call center w grupie AAA AUTO, w którym pracę znajdzie nawet 100 osób.

 

- Liczba zrealizowanych połączeń rośnie mniej więcej o jedną dziesiątą rocznie - informuje Karolina Topolova, dyrektor generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO. - W tym roku osiągnęliśmy już pułap 3,5 miliona rozmów telefonicznych. Dzięki 50 proc. udziałowi w biznesie całej grupy, call center odgrywa kluczową rolę w sukcesie firmy na rynku środkowoeuropejskim. W momencie założenia było ono absolutnie przełomowym projektem na rynku samochodów używanych i do dziś pozwala nam wyraźnie wyprzedzać konkurencję.

Call center, które za pośrednictwem 70 linii telefonicznych obsługuje klientów marek AAA AUTO, Mototechna, Mototechna Premium, Mototechna Classic i Auto Diskont w czterech państwach, odpowiada za minimum połowę wyników grupy, która w tym roku ma na koncie około 84 tys. sprzedanych i tyle samo wykupionych pojazdów. Integralnym elementem usług call center jest negocjowanie kredytów na zakup samochodu w systemie ratalnym oraz opieka nad klientami. Przeciętny przedstawiciel call center w ciągu godziny przeprowadza 12 rozmów telefonicznych. Średnia długość rozmowy przychodzącej wynosi ponad 5 minut. Jeszcze do niedawna call center w Pradze było w pełni zcentralizowanym narzędziem obsługi klientów ze wszystkich krajów, w których AAA AUTO ma swoje salony. W 2015 r. powstał samodzielny oddział w Ostrawie, a następnie utworzona została filia na Węgrzech.

- Najdłuższe rozmowy prowadzone są z osobami zainteresowanymi zakupem auta - mówi Tomáš Piskáček, menedżer call center AAA AUTO. - Wybierają z kilku możliwości, analizują warunki finansowania zakupu, a kiedy wybranego samochodu nie ma w najbliższym oddziale, umawiają się na przewiezienie auta. Mimo, że większość naszych klientów stanowią mężczyźni, rośnie udział kobiet, które załatwiają u nas zakup lub sprzedaż auta. Najdłuższe rozmowy prowadzimy z klientami na Węgrzech, natomiast najkrótsze na Słowacji. Z kolei, najlepiej na samochodach znają się Polacy.

W Polsce, w której pierwszy salon samochodów używanych otwarto w 2015 r., w minionych dniach sprzedany został za pośrednictwem call center dziesięciotysięczny samochód.

- W niedalekiej przyszłości otworzymy oddział call center również w Polsce, gdzie planujemy stopniowo dojść do zatrudnienia liczby stu operatorów - powiadomiła Karolína Topolová. -Mamy zamiar otworzyć nowe call center na Słowacji i równocześnie stworzyć wsparcie dla już istniejących oddziałów w Ostrawie i Budapeszcie. W ten sposób chcemy być bliżej naszych klientów w poszczególnych krajach. Przy czym ciągle liczymy się z tym, że rdzeń naszych sił pozostanie w Pradze, gdzie call center odgrywa niezastąpioną rolę, m.in. w uzupełnianiu stanów magazynowych naszych kolejnych oddziałów skoncentrowanych właśnie w tym mieście.

Podobnie jak cała sieć salonów samochodów używanych AAA AUTO, również  call center wdraża cały szereg innowacji dzięki laboratorium AuresLab. Obecnie prace skupiają się nad połączeniem wewnętrznego CRM z sieciami społecznymi. AAA AUTO chce umożliwić klientom samodzielny wybór auta online i ustalenie terminu spotkania w oddziale lub wizyty mobilnego agenta wykupu samochodów. Ponadto, wykorzystując rzeczywistość wirtualną, firma zamierza umożliwić klientom „przejażdżkę” wybranym samochodem we własnym domu. Taka forma szczególnie spotka się z zainteresowaniem klientów w przypadku tak specyficznych samochodów jak kabriolety, samochody sportowe czy terenowe.

Źródło i fot. AAA Auto

drukuj  
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń