2018-10-10

Rekordowa sprzedaż

Sieć salonów z samochodami używanymi AAA AUTO prowadzona przez grupę AURES Holdings w pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku sprzedała 64 tys. aut, a z planowaną łączną sprzedażą roczną na poziomie 84 tys. samochodów powinna poprawić swój roczny rekord sprzed dziesięciu lat. W przyszłym roku cel sprzedażowy będzie jeszcze bardziej ambitny. W jego realizacji ma pomóc rozbudowanie sieci oddziałów, z obecnych 45 salonów samochodowych do 50 oraz wdrażanie innowacji.

Łącznie Grupa zwiększyła sprzedaż w ciągu pierwszych 9 miesięcy br. do 64 tys. samochodów używanych, czyli o 12% więcej niż w tym samym okresie roku ubiegłego. Najszybszy wzrost odnotowano w Polsce, gdzie dotychczas sprzedaż z roku na rok wzrosła o 49%.

- Po trzech latach budowania infrastruktury i intensywnym szkoleniu lokalnego zespołu przechodzimy do drugiej, znacznie szybszej fazy ekspansji w Polsce. W przyszłym roku planujemy otworzyć w Polsce 4 nowe oddziały na 300–500 aut, w miastach liczących ponad 300 tys. mieszkańców. Łącznie zamierzamy w ciągu roku mniej więcej dwukrotnie rozszerzyć ofertę sprzedaży samochodów, z obecnych około 1400 do 2500–3000 aut. Dla porównania, przeciętny oddział w Czechach poza największymi miastami, ma zazwyczaj dostępnych około 200–250 aut. Jasno z tego wynika, że wielkość oddziałów w Polsce jest prawie dwukrotnością standardu w sieci czeskiej czy słowackiej. Nasza strategia przewiduje stopniowe zdominowanie rynku na Śląsku, a w ciągu kolejnych 2-3 lat ekspansję w kierunku północnym, w stronę Gdańska i Gdyni – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.

Poza Polską AURES Holdings planuje otworzyć pierwszy od ponad dwóch lat nowy oddział w Czechach oraz na Węgrzech. W ten sposób z końcem 2019 roku sieć AAA AUTO miałaby obejmować 50 salonów, czyli najwięcej w swojej historii.

- Ma nam to pomóc osiągnąć w przyszłym roku sprzedaż na poziomie 100 tys. samochodów, o ile oczywiście na rynku samochodów nowych i używanych utrzyma się obecny trend wzrostowy. W bieżącym roku sprzedać zamierzamy 84 tys. aut, a zatem przy wzroście na obecnym poziomie rynkowym, wspartym szybką ekspansją, cel ten jest dość realistyczny – dodała Karolína Topolová.

 

 

10 marek samochodów najczęściej sprzedawanych w sieci AAA AUTO,
styczeń–wrzesień 2018 r.

 

Czechy

Słowacja

Węgry

Polska

1.

Škoda Octavia

Škoda Octavia

Opel Astra

Opel Astra

2.

Škoda Fabia

Škoda Fabia

Suzuki Swift

Ford Focus

3.

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Ford Focus

Škoda Octavia

4.

Škoda Superb

Volkswagen Golf

Škoda Octavia

Škoda Fabia

5.

Hyundai i30

Škoda Superb

Suzuki Ignis

Volkswagen Golf

6.

Ford Focus

Opel Astra

Opel Corsa

Renault Clio

7.

Volkswagen Golf

Kia Ceed

Volkswagen Passat

Renault Megane

8.

Ford Mondeo

Ford Focus

Volkswagen Golf

Ford Mondeo

9.

Škoda Yeti

Kia Sportage

Ford Mondeo

Hyundai i30

10.

Renault Megane

Renault Megane

Renault Megane

Volkswagen Passat

Napędy alternatywne

Poza ekspansją sieci oddziałów i wdrażaniem innowacji, Grupa dostrzega potencjał do dalszego wzrostu dzięki pojazdom z alternatywnymi napędami. - Po latach stagnacji, obserwując obecną sprzedaż nowych samochodów z alternatywnym napędem, można oczekiwać boomu na takie auta również wśród samochodów używanych. W komisach wreszcie pojawia się coraz więcej hybryd i samochodów elektrycznych. Sprzedaż aut elektrycznych wzrosła u nas w tym roku trzykrotnie, aut zasilanych CNG ponad dwukrotnie. Na rynku samochodów używanych chcemy być liderem w segmencie alternatywnych napędów, tak jak jesteśmy liderem w pozostałych segmentach – powiedział Dyrektor Operacyjny AAA AUTO, Petr Vaněček.

Jego zdaniem katalizatorami rozwoju będzie rozpoczęcie w przyszłym roku sprzedaży samochodów elektrycznych i hybryd plug-in Škody oraz drastyczne obniżenie emisji z samochodów osobowych do 2030 roku, którego w ubiegłym tygodniu zażądał Parlament Europejski. - Jeśli ze stanowiskiem Parlamentu Europejskiego zgodzi się także Komisja Europejska i państwa członkowskie, doprowadzi to niewątpliwie do szybkiego rozwoju rynku samochodów elektrycznych – dodał Petr Vaněček.

 

Innowacje

Oprócz rozwoju sieci oddziałów Grupa wdraża innowacje jako główny kierunek zwiększania sprzedaży. W styczniu tego roku skoncentrowała prace rozwojowe i wdrażanie innowacji dla wszystkich marek oraz działania operacyjne w nowo założonym laboratorium innowacji AuresLab. W ciągu roku AuresLab stało się pełnowartościowym komponentem grupy i przedstawiło szereg nowych działań.

- W krótkim okresie swojej działalności AuresLab rozwinęło marki Mototechna Classic, Mototechna Drive, usługę Try&Buy oraz kilka aplikacji do wykupu i sprzedaży samochodów pod zbiorczą nazwą AuresApps. Rozwój działalności AuresLab będzie kontynuowany także w kolejnych latach – poinformował Petr Vaněček, który jest bezpośrednio odpowiedzialny za wdrażanie innowacji w Grupie.

 

Innowacyjnymi projektami, które odniosły duży sukces, są w szczególności marka samochodów inwestycyjnych Mototechna Classic i wypożyczalnia Mototechna Drive.

- Od kwietnia Mototechna Classic sprzedała 50 samochodów różnych marek, o różnej wartości i wieku. Warto wspomnieć o Lancii Kappa prezydenta Vaclava Havla, Fordzie Mustangu z lat sześćdziesiątych, czy pickupie Ford Ranchero z 1972 roku, a także kilku oldsmobilach z ery socjalizmu. Najcenniejszymi samochodami w aktualnej ofercie są dwa Ferrari Testarossa warte ponad 1 mln złotych, jedno Ferrari 550 Maranello za około 0,5 miliona złotych, oraz Jaguar XK1 20 z 1949 roku w cenie około 1,3 mln złotych – podsumował Petr Vaněček.

 

Wypożyczalnia Mototechna Drive wypożyczyła już 400 samochodów. - Od listopada rozpoczniemy nowy projekt FlexiRent z elastycznym okresem wypożyczenia auta na 6, 9 lub 12 miesięcy za stałą opłatę miesięczną. W 2019 roku planujemy rozpoczęcie identycznej działalności na Słowacji i w Polsce” – dodaje Vaněček. Sukcesy świętuje również dział sprzedaży wyspecjalizowanego oprogramowania do wykupu i zarządzania zmagazynowanymi samochodami AuresApps. „Mamy już dwóch dużych klientów w Rosji i zbliżamy się do sfinalizowania negocjacji z klientem w Japonii i w Republice Południowej Afryki – podkreślił Petr Vaněček.

 

Najnowszym posunięciem innowacyjnym jest projekt kompleksowego rozwiązania dla firm pod nazwą Fleet Hero, które aktualnie wchodzi w fazę pilotażową. Fleet Hero umożliwia zarówno krótko- i długookresowy wynajem prawie nowych samochodów firmowych. - Jest to rozwiązanie w formie usługi „Car as a Service” – wszystkie zmartwienia związane z zarządzaniem flotą samochodów przechodzą z klienta na nas. Firmy mają możliwość regularnej zmiany składu swojej floty, dostosowując ją do aktualnych potrzeb – wyjaśnił Vaněček. Uruchomienie usługi Fleet Hero w pełnym zakresie Grupa planuje od nowego roku.

źródło: AAAauto

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń