2018-10-09

Hamilton najlepszy

Lewis Hamilton wygrał wyścig po jeździe na jeden pit stop, bez utraty prowadzenia, a zespół Mercedes wywalczył dublet. Obaj kierowcy zastosowali taką samą strategię zmiany opon, według schematu miękkie/pośrednie, ale za nimi pierwszą piątkę uzupełnili kierowcy, którzy zjeżdżali również po jednym razie, ale stosujący alternatywną strategię.

Wyjątkiem był tylko czwarty na mecie Daniel Ricciardo, który zastosował taką samą strategię miękkie/pośrednie jak pierwsza dwójka, po starcie z 15. pozycji wskutek problemów w kwalifikacjach.

Kolejnym kierowcą, który zaprezentował świetne tempo, był Sebastian Vettel z Ferrari. Zajął szóste miejsce, realizując strategię supermiękkie/miękkie po spadku na koniec stawki, spowodowanym incydentem wyścigowym.

Przy wysokich temperaturach i dużym obciążeniu ogumienia na torze Suzuka, przed startem wyścigu – w warunkach różniących się od zmiennej pogody panującej w poprzednich dniach – pojawiły się pewne znaki zapytania odnośnie strategii. Mimo to większość zawodników poprzestała na jednym pit stopie, a w realizacji takiej strategii dodatkowo pomogła neutralizacja na początku wyścigu.

Pirelli pozostaje na Suzuce na dwudniowe testy rozwojowe z zespołem Renault: we wtorek i środę będą prowadzone prace nad prototypowymi oponami na sezon 2019.

 

MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI

Przy znacznie wyższych temperaturach niż notowane dotychczas wiedzieliśmy, że na tym wymagającym torze pojawią się nowe wyzwania. Tak też się stało, zwłaszcza w końcówce wyścigu, ale nie miało to negatywnego wpływu na akcję na torze – co zostało udowodnione przez tych kierowców, którzy w imponujący sposób skutecznie odrabiali straty. Dzięki neutralizacji na początku wyścigu większość zawodników poprzestała na wykonaniu jednego pit stopu, wykonywano także bardzo długie przejazdy na wszystkich trzech mieszankach. Wielu kierowców zdecydowało się na finisz na pośredniej mieszance – odpowiednikiem zeszłorocznej miękkiej – mimo że podczas treningów mało z niej korzystano i w ogóle nie sprawdzono jej w ciepłych warunkach.

 

NAJLEPSZE CZASY OKRĄŻEŃ Z ROZBICIEM NA OPONY

POŚREDNIE

MIĘKKIE

SUPERMIĘKKIE

Hamilton – 1.32,785

Vettel – 1.32,318

Stroll – 1.33,354

Bottas – 1.33,110

Verstappen – 1.33,367

Sirotkin – 1.33,985

Ricciardo – 1.33,187

Hamilton – 1.34,013

Verstappen – 1.35,093

 

NAJDŁUŻSZE PRZEJAZDY W WYŚCIGU

OPONY

KIEROWCA

LICZBA OKRĄŻEŃ

POŚREDNIE

Ericsson

47

MIĘKKIE

Sainz, Verstappen

32

SUPERMIĘKKIE

Gasly

29

 

ZWYCIĘSKA STRATEGIA

Lewis Hamilton wygrał wyścig po jeździe na jeden pit stop, wykonany zgodnie z naszymi przewidywaniami na 24. okrążeniu. Zastosował optymalną strategię miękkie/pośrednie, która naszym zdaniem miała być najszybsza. Sebastian Vettel z Ferrari uzyskał najlepszy czas okrążenia – poprawiając zeszłoroczne osiągnięcie o prawie 0,8 sekundy – tuż przed końcem wyścigu, na miękkich oponach.

źródło: Pirelli

 

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń