2018-09-20

Oszczędzają paliwo

Goodyear prezentuje na Targach Pojazdów Użytkowych IAA 2018 najwydajniejsze paliwowo opony w ofercie – Fuelmax Performance. Nowe ogumienie, będące pierwszym produktem ciężarowym Goodyear z pełną mieszanką krzemionkową, uzyskało kategorię A na unijnej etykiecie w zakresie wydajności paliwowej i spełnia wszystkie wymogi opony zimowej, co potwierdza oznaczenie 3PMSF. Dzięki tym oponom długodystansowe floty mogą optymalizować oszczędności paliwowe, a producenci pojazdów ciężarowych spełniać coraz bardziej ambitne unijne cele w zakresie ograniczenia emisji dwutlenku węgla.

 

Ponadto swoją premierę mają dwie nowe aplikacje dedykowane na telefon komórkowy, będące częścią systemu Goodyear Proactive Solutions, które oferują dodatkowe korzyści menedżerom flot i kierowcom. Jednoczesne zastosowanie Goodyear Proactive Solutions i opon FUELMAX PERFORMANCE jest niezbędne dla optymalizacji osiągów i dalszego obniżania całkowitych kosztów użytkowania oraz emisji.

Nowe opony spełniają wymagania propozycji przepisów UE w zakresie ograniczenia emisji dwutlenku węgla przez pojazdy ciężkie o 15proc. do 2025 roku i 30proc. do roku 2030.

- Opony są kluczowym elementem zrównoważonego transportu i jednym z najważniejszych czynników wpływających na osiągi pojazdu. Nowe opony Goodyear FUELMAX PERFORMANCE dowodzą, że rozumiemy wyzwania i możliwości wynikające z nowych uregulowań środowiskowych. Ponadto podkreślamy nasze dążenie do wspierania producentów OEM i flot w osiąganiu tych celów i redukowaniu kosztów - powiedział David Anckaert, Vice President Goodyear Commercial Tires Europe. - Opony są tylko częścią szerszego zestawu rozwiązań. Kluczem do pełnego wykorzystania potencjału opon oraz maksymalizacji zysków i ograniczenia emisji jest system Goodyear Proactive Solutions i inne usługi związane z kompleksową obsługą ogumienia.

Opony FUELMAX PERFORMANCE

Zadaniem opon Fuelmax Performance jest maksymalizacja oszczędności paliwa, osiągana poprzez odporność na nagrzewanie i niskie opory toczenia. Ogumienie to zostało opracowane z myślą o przewozach długodystansowych. Produkt uzyskał kategorię A w zakresie wydajności paliwowej na unijnej etykiecie, kategorię B pod względem przyczepności na mokrej nawierzchni, poziom hałasu zewnętrznego odpowiadający symbolowi jednej fali, oraz oznaczenie 3PMSF, świadczące o spełnieniu wymogów stawianych oponom zimowym. Co ważne, to pierwsze opony ciężarowe Goodyear z bieżnikiem wykonanym w technologii pełnej mieszanki krzemionkowej, która jest kluczowym elementem obniżającym zużycie paliwa i poprawiającym przyczepność na mokrej nawierzchni. Konstrukcja opony zapewnia bardzo regularny rozkład ciśnienia w obszarze styku z drogą, co przekłada się na równomierne zużycie i długie przebiegi w każdych warunkach występujących podczas długodystansowych przewozów.

W skład linii wchodzą dwie opony Fuelmax S Performance na oś kierowaną oraz opona Fuelmax D Performance na oś napędową. Połączenie opon na oś kierowaną i napędową  z prezentowanymi wcześniej oponami Goodyear Fuelmax T dla naczep – również klasy A pod względem wydajności paliwowej na etykiecie – umożliwia kompleksowe obniżenie zużycia paliwa i zmniejszenie emisji CO2.

Długodystansowa flota 100 pojazdów ciężarowych wykorzystująca nowe produkty Goodyear może oszczędzić nawet 214 tys. litrów oleju napędowego rocznie i zmniejszyć emisje CO2 o 557 tys. kg, co oznacza oszczędność do 290 tys. euro na kosztach paliwa.

Wspólną cechą tej linii produktowej jest identyfikator RFID wbudowany w każdą oponę, umożliwiający rozpoznanie przy pomocy zewnętrznego urządzenia połączonego z systemem zarządzania oponami.

źródło: Goodyear

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń