2018-09-03

Zwycięstwo Hamiltona

Lewis Hamilton z Mercedesa wygrał Grand Prix Włoch po starcie z trzeciego pola, wykorzystując strategię jednego pit stopu i dobre zarządzanie oponami. Hamilton wystartował na supermiękkiej mieszance – na której w sobotę Kimi Raikkonen z Ferrari uzyskał najwyższą średnią prędkość okrążenia w historii Formuły 1 – i na 28. okrążeniu założył miękkie ogumienie.

Po kolizji z Ferrari Sebastiana Vettela, do której doszło tuż po rozpoczęciu rywalizacji, Hamilton już na pierwszym okrążeniu awansował na drugie miejsce, za Raikkonena. Wydłużył swój pierwszy przejazd po zjeździe rywala na 20. okrążeniu, po miękkie opony. Po swoim pit stopie wrócił na tor za Raikkonenem, ale wykorzystał świeższą mieszankę do zmniejszenia straty. Dobrze zarządzał ogumieniem i w końcówce wyścigu wyprzedził kierowcę Ferrari, który zmagał się z pęcherzami na jednej ze swoich opon. Vettel, który po kolizji z Hamiltonem spadł na ostatnie miejsce po pierwszym okrążeniu, odrobił część strat i zajął czwarte miejsce – dzięki strategii dwóch pit stopów według schematu supermiękkie/miękkie/supermiękkie.

Po opadach deszczu w piątek i sobotę, niedzielny wyścig odbył się w suchych i ciepłych warunkach. Wprowadziło to kolejną niewiadomą do strategii, wobec braku możliwości wcześniejszego pokonania dużego dystansu na suchej nawierzchni.

 

MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI

Dzisiejsze warunki znacząco różniły się od wcześniejszych, zatem zespoły miały przed sobą kolejne wyzwanie – nie mając okazji do wcześniejszego pojeżdżenia w takich warunkach podczas tego weekendu. Dlatego wobec braku twardych danych należało zachować elastyczne podejście do strategii. Okazało się jednak, że przy odpowiednim zarządzaniu ogumieniem można było pojechać na jeden pit stop – i to mimo wyjątkowych wymagań stawianych przez tor Monza, na którym w sobotę przejechano najszybsze okrążenie w historii Formuły 1. Lewis Hamilton perfekcyjnie zarządzał swoim ogumieniem i wykorzystał późny pit stop do wykonania wspaniałego ataku pod koniec wyścigu.

źródło: Pirelli

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń