2018-08-17

Wspierają młodych kierowców

Podczas rozgrywanego w ten weekend Rajdu Niemiec firma Pirelli zaopatruje w najnowsze asfaltowe opony P Zero RK wiele wschodzących rajdowych gwiazd w kategorii WRC-2, które walczyć będą na wymagających i zróżnicowanych odcinkach specjalnych.

Wyzwanie: Niemiecka runda Rajdowych Mistrzostw Świata składa się z trzech różnych rodzajów odcinków: wąskich i krętych dróg przez winnice nad Mozelą, tras o zróżnicowanej nawierzchni na wojskowym poligonie Baumholder oraz szybkich sekcji w wiejskim krajobrazie Saary. Biorąc pod uwagę także zmienną pogodę, ogumienie musi być naprawdę uniwersalne.

Kierowcy Pirelli: Do stawki WRC-2 w swoim domowym rajdzie dołącza Fabian Kreim, dwukrotny i urzędujący rajdowy mistrz Niemiec. Wspierany przez Skoda Germany kierowca to także aktualny lider klasyfikacji Rajdowych Mistrzostw Europy Junior „Do lat 28” na oponach Pirelli. Zamierza pójść w ślady mistrza z sezonu 2017 i swojego rodaka Marijana Griebela, który podczas Rajdu Niemiec odbiera swoją nagrodę za tytuł – start za kierownicą samochodu kategorii WRC.

 

Firma Pirelli wspiera młode talenty także poprzez wyłączną współpracę z cyklem Junior WRC, którego kolejna i ostatnia runda odbędzie się we wrześniu, w Turcji. Tymczasem, począwszy od Rajdu Niemiec, Pirelli nawiązuje współpracę z mistrzem z sezonu 2017: Nil Solans przejeździ resztę sezonu za kierownicą Forda Fiesty R5. Na oponach Pirelli w Niemczech startują także trzykrotny mistrz Europy Kajetan Kajetanowicz, wschodząca włoska gwiazda Fabio Andolfi oraz debiutujący w WRC Albert von Thurn und Taxis.

Produkty: Opony P Zero RK zaprojektowano z myślą o zapewnieniu dobrej przyczepności i kierowalności w bardzo zróżnicowanych warunkach na asfalcie: to idealne rozwiązanie na wymagania stawiane przez Rajd Niemiec. Zawodnicy startujący samochodami klasy R5 mają do dyspozycji twardą mieszankę RK5 i pośrednią RK7. Na całkowicie mokre warunki dostępne są opony deszczowe Pirelli Cinturato, które charakteryzują się wyjątkową skutecznością w odprowadzaniu wody.

Przepisy: W Niemczech kierowcy mają do dyspozycji po 34 opony na cały rajd, z osobnym przydziałem na odcinek testowy.

Rajd: Rajd Niemiec rozpoczyna się w czwartkowy wieczór, 16 sierpnia, od ulicznej superoesu w St. Wendel. W piątek walka toczy się w winnicach nieopodal Trewiru, a sobota przyniesie rywalizację na poligonie Baumholder. Rajd kończy się w niedzielę, nagradzanym dodatkowymi punktami odcinkiem Power Stage niedaleko parku serwisowego nad jeziorem Bostalsee. Łącznie załogi mają do pokonania 18 prób o długości 325,76 kilometra.

Terenzio Testoni, menedżer aktywności rajdowych Pirelli: – Niemcy zawsze zapewniają wszechstronne wyzwanie dla opon – dzięki połączeniu mocno zróżnicowanej nawierzchni, zmiennej pogody i wymagających odcinków specjalnych. Ponadto niektóre próby są bardzo długie. W tym roku szczególną uwagę zwraca obecność kilku młodych kierowców, którzy na oponach Pirelli wchodzą na wyższy poziom rajdowego wtajemniczenia. To podkreśla nasze tradycyjne przywiązanie do rozwijania młodych talentów.

źródło: Pirelli

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń