2018-07-25

Zwycięstwo Hamiltona

Kluczowym czynnikiem podczas Grand Prix Niemiec była pogoda. Padający w końcówce deszcz praktycznie uniemożliwił przewidzenie strategii. Mimo nasilających się opadów, Lewis Hamilton z Mercedesa odniósł zwycięstwo po jeździe na jeden pit stop, ze strategią miękkie/ultramiękkie. Prezentował szybkie tempo nawet na slickach.

Wpływ na wyścig miała także późna neutralizacja. Hamilton jako jedyny kierowca z pierwszej szóstki tylko raz zmieniał opony. W pełnej napięcia końcówce zespoły próbowały ocenić bezustannie zmieniający się poziom przyczepności. Kilku kierowców przesiadało się pomiędzy slickami i oponami przejściowymi, jeden skorzystał także z deszczówek. Liczący 10 okrążeń finałowy sprint do mety, po zakończeniu neutralizacji, czołówka rozegrała na oponach ultramiękkich, na przesychającym torze.

MARIO ISOLA – SZEF DZIAŁU WYŚCIGÓW SAMOCHODOWYCH PIRELLI POWIEDZIAŁ - Warunki atmosferyczne zapewniły nam wyjątkowo dramatyczny i nieprzewidywalny wyścig. Zespoły musiały błyskawicznie reagować na bezustannie zmieniające się warunki, gdy tylko jeden sektor toru był mokry, a pozostałe dwa – suche. Oczywiście stanowiło to ogromne wyzwanie i na ostatni przejazd wybierano głównie ultramiękkie opony, dobrze spisujące się w mieszanych warunkach. Sześć różnych strategii w pierwszej dziesiątce pokazuje, jak trudno było dobrać właściwą taktykę w wymagających warunkach, ale warto podkreślić, że mimo deszczu jedynie czterej kierowcy z pierwszej dziesiątki skorzystali po drodze z opon przejściowych.

 

NAJLEPSZE CZASY OKRĄŻEŃ Z ROZBICIEM NA OPONY

POŚREDNIE

MIĘKKIE

ULTRAMIĘKKIE

PRZEJŚCIOWE

DESZCZOWE

Ricciardo - 1.18,262

Bottas – 1.16,956

Hamilton – 1.15,545

Alonso – 1.27,445

Gasly –
1.34,544

Magnussen - 1.18,476

Verstappen – 1.17,057

Bottas – 1.15,721

Sainz –
1.29,321

-

Hartley - 1.18,563

Raikkonen – 1.17,152

Verstappen – 1.15,852

Leclerc – 1.30,735

-

 

NAJDŁUŻSZE PRZEJAZDY W WYŚCIGU

OPONY

KIEROWCA

LICZBA OKRĄŻEŃ

POŚREDNIE

Hulkenberg

33

MIĘKKIE

Perez

45

ULTRAMIĘKKIE

Verstappen, Ericsson

29

PRZEJŚCIOWE

Sainz

6

DESZCZOWE

Gasly

3

 

PRZEWIDYWALNOŚĆ NASZEJ PROGNOZY

Nawet mimo deszczu w drugiej części wyścigu, Lewis Hamilton wygrał wyścig po jeździe na jeden pit stop (zgodnie z naszymi prognozami) – ale zastosował alternatywną strategię miękkie/ultramiękkie, próbując nadrobić pozycje po starcie z 14. pola. Hamilton wykonał swój jedyny pit stop na 42. okrążeniu. Tylko czterej kierowcy z pierwszej dziesiątki wykonali po dwa pit stopy.

 

PODSUMOWANIE PIT STOPÓW – NIEMCY 2018

Hamilton: Mn UMn (42) 1

Bottas: UMu Mn (28) UMn (52) 2

Raikkonen: UMu Mn (14) UMn (53) 2

Verstappen: UMu Mn (29) PRn (46) UMu (48) 3

Hulkenberg: UMu Pn (18) PRn (51) UMu (55) 3

Grosjean: UMu Pn (21) PRn (51) UMu (55) 3

Perez: UMu Mn (22) 1

Ocon: UMn Mn (25) 1

Ericsson: Mn UMn (38) 1

Hartley: Mn Pn (28) UMn (52) 2

Magnussen: UMu Pn (20) PRn (51) UMu (55) 3

Sainz: UMu Pn (20) PRn (50) UMu (56) 3

Vandoorne: Mn Pn (29) UMn (52) 2

Gasly: Mn Dn (43) UMn (46) 2

Leclerc: UMu Mn (20) PRn (43) UMu (46) 3

 

Alonso: Mn Pn (31) PRn (43) Mu (47) 3 (NU)

Stroll: Mn Pn (27) PRn (50) 2 (NU)

Vettel: UMu Mn (25) 1 (NU)

Sirotkin: Mn Pn (28) PRn (51) 2 (NU)

Ricciardo: Pn 0 (NU)

ŁĄCZNA LICZBA PIT STOPÓW: 40

 

W pierwszej kolumnie podana jest mieszanka, na której kierowca rozpoczął wyścig.

W ostatniej kolumnie podana jest całkowita liczba pit stopów.

 

UM = Ultramiękka mieszanka

M = Miękka mieszanka

P = Pośrednia mieszanka

PR = Opony przejściowe

D = Opony deszczowe

N = Nowy komplet

U = Używany komplet

NU = Kierowca nie ukończył wyścigu

źródło: Pirelli

 

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń