2018-07-19

Z Pirelli na Rajd Rzymu

W najbliższy weekend dwie spośród najważniejszych dla Pirelli serii mistrzowskich spotykają się w „Wiecznym Mieście”: Rzym gości Rajdowe Mistrzostwa Europy oraz Rajdowe Mistrzostwa Włoch.

Załogi walczące w obu cyklach pojadą po tych samych asfaltowych odcinkach specjalnych i w klasyfikacji generalnej będzie tylko jeden zwycięzca – ale oczywiście będą prowadzone osobne rankingi dla obu serii.

 

 

Zgodnie z oczekiwaniami, uczestnicy będą musieli stawić czoła włoskiemu letniemu upałowi oraz wymagającym odcinkom specjalnym na śliskim asfalcie. Opony będą musiały regularnie zapewniać maksymalne osiągi na zróżnicowanej nawierzchni oraz wykazać się odpornością na zużycie. Rola ogumienia będzie szczególnie ważna w rzymskiej rundzie, w której przed rokiem walka o zwycięstwo toczyła się na dziesiąte części sekundy.

Nadzieje Pirelli

Wysokie oczekiwania towarzyszą startowi kierowców Pirelli. Aleksiej Łukjaniuk, rosyjski kierowca Forda Fiesty R5, postara się odzyskać prowadzenie w klasyfikacji ERC, które niedawno stracił mimo wyraźnej dominacji, jeśli chodzi o tegoroczne tempo. Kolejną gwiazdą na liście zgłoszeń jest dwukrotny mistrz Niemiec Fabian Kreim: kierowca Skody Fabii R5 przewodzi w klasyfikacji ERC Junior „Do lat 28”. Zeszłoroczny mistrz w kategorii ERC Junior „Do lat 27” Chris Ingram wraca do akcji w innej Skodzie Fabii R5, po opuszczeniu kilku rajdów z powodu choroby.

W stawce Rajdowych Mistrzostw Włoch również wystartuje kilku kierowców na oponach Pirelli. Są to między innymi powracający do rywalizacji Giandomenico Basso (Skoda Fabia R5), Andrea Crugnola (Ford Fiesta R5) oraz dwie załogi w fabrycznych Peugeotach 208 T16: Marco Pollara i urzędujący mistrz Włoch Paolo Andreucci. Jednak po wypadku w trakcie testów w zeszły piątek stała pilotka Andreucciego, Anna Andreussi, nie będzie w stanie wystartować w rajdzie.

– Mój zeszłotygodniowy wypadek był oczywiście przerażający, ale skutki nie były tak poważne, jak niektórzy sądzili - powiedział Paolo Andreucci, lider Rajdowych Mistrzostw Włoch. - Moi lekarze zezwolili mi na powrót za kierownicę, ale minie trochę więcej czasu, zanim Anna dojdzie do siebie. Nie może zatem mi towarzyszyć w tym starcie i to wielka szkoda.

Opony

Pirelli dostarcza do obu serii słynne opony P Zero RK. Dzięki nim kierowcy mogą wykorzystywać pełnię swoich możliwości, a samo ogumienie jest bardzo odporne na zużycie. Piątkowe odcinki nie mają szczególnie szorstkiej nawierzchni, za to sobotnie próby są bardziej skomplikowane i techniczne, a niedziela jest z kolei szybsza. Biorąc pod uwagę ciepłe warunki, twardsza mieszanka RK5 powinna być bardziej popularnym wyborem (zwłaszcza w przypadku samochodów z napędem na przednią oś) niż miększa RK7B. W przypadku deszczu dostępne będą opony Cinturato RW, ale taki scenariusz jest bardzo mało prawdopodobny.

– Tegoroczny Rajd Rzymu odbywa się wcześniej niż w zeszłym sezonie - mówi Terenzio Testoni, menedżer aktywności rajdowych Pirelli. - Ze względu na spodziewane wysokie temperatury, od opon wymagane będą nie tylko odpowiednie osiągi, ale też duża odporność na zużycie.

Przepisy

Kierowcy kategorii ERC-1 (samochody R5) oraz ERC-2 (Grupa N) mogą skorzystać maksymalnie z 18 opon podczas całego rajdu, a kierowcy ERC Junior „Do lat 27” mają do dyspozycji po 12 opon.

Źródło i fot. Pirelli

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń