2018-07-19

Mniej na reklamę motoryzacji

Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki reklamowe w maju 2018 roku w wybranych branżach. Branża handlowa utrzymuje się na pierwszym miejscu z niezmienionym wynikiem, natomiast zmniejszyły się znacznie budżety motoryzacji i farmacji. Zachęcamy do zapoznania się z zamieszczonym poniżej raportem IMM.

Wydatki reklamowe w podziale na branże

Według danych IMM z monitoringu reklam w mediach tradycyjnych nadal największy budżet na promocję przeznacza branża handlowa, której wydatki w czerwcu wyniosły 38 proc. wydatków spośród wszystkich przeanalizowanych branż. Na drugim miejscu znajduje się farmacja (27 proc.), na kolejnych finanse (13 proc.), telekomunikacja (12 proc.) i motoryzacja (10 proc.).

IMM_reklamy_062018_1.jpg

 Żródło: Instytut Monitorowania Mediów

 

Branża

Handel

Farmacja

Finanse

Telekomunikacja

Motoryzacja

Koszt

368,5 mln zł

254,4 mln zł

124,3 mln zł

113,5 mln zł

92,6 mln zł

 

W czerwcu wydatki branży handlowej utrzymywały się na niemal identycznym poziomie co w poprzednim miesiącu – reklamodawcy przeznaczyli ponad 368 mln zł na promocję w telewizji, prasie i radio. Kwota ta znacznie przekracza budżety pozostałych branż, wśród których wzrost wydatków zanotowaliśmy w przypadku branży finansowej i telekomunikacyjnej, a spadek w motoryzacji i farmacji.

Wydatki reklamowe w podziale na media

Największe wydatki w przeanalizowanych branżach nadal pochłaniane są przez reklamy telewizyjne (ponad 40 proc. w każdej dziedzinie), natomiast najmniejsze budżety przeznaczane są na promocję w prasie. Branża handlowa najchętniej inwestuje w spoty radiowe (48 proc. budżetu).

IMM_reklamy_062018_2.jpg

Żródło: Instytut Monitorowania Mediów

 

Handel: marki o największych wydatkach reklamowych

Nadal największym budżetem reklamowym może pochwalić się Lidl, który w czerwcu przeznaczył ponad 55 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach znalazły się sklepy Media Expert, Biedronka, Euro RTV AGD oraz Kaufland.

IMM_reklamy_062018_3.jpg

Żródło: Instytut Monitorowania Mediów

 

Handel: typy reklamowanych sklepów

Wśród kategorii reklamowanych produktów w branży handlowej – oprócz stale obecnych z dużymi budżetami sklepów z elektroniką (30 proc.) i dyskontów (28 proc.) – pojawiły się także sklepy meblowe, sieci budowlane oraz hipermarkety.

IMM_reklamy_062018_4.jpg

Żródło: Instytut Monitorowania Mediów

 

Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W czerwcu marka Molekin po raz kolejny wygenerowała największe wydatki w branży farmaceutycznej – niemal 8 mln zł na reklamę w mediach tradycyjnych. Na kolejnych miejscach z nieco mniejszymi wynikami znalazły się Ibuprom (często obecny
w zestawieniu IMM), Litrosal Zdrovit, Perspiblock oraz Steper.

IMM_reklamy_062018_5.jpg

Żródło: Instytut Monitorowania Mediów

 

Farmacja: typy reklamowanych produktów

Wśród bardzo szerokiego wachlarzu produktów reklamowanych w branży farmaceutycznej największe budżety zostały przeznaczane na środki przeciwbólowe (20 proc.) oraz suplementy diety. Dalej można wymienić m.in. produkty związane z kategorią „uroda”, witaminy i minerały, a także preparaty wspomagające trawienie.

IMM_reklamy_062018_6.jpg

Żródło: Instytut Monitorowania Mediów

 

Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych

W czerwcu na pierwszym miejscu wśród marek o największych wydatkach reklamowych w branży finansowej znalazł się mBank, który przeznaczył niemal 9,5 mln zł na promocję w mediach tradycyjnych. Kolejne pozycje zajmują BGŻ BNP Paribas, Obligacje Skarbowe, Alior Bank oraz ING – wszystkie z dosyć wyrównanymi wynikami.

IMM_reklamy_062018_7.jpg

Żródło: Instytut Monitorowania Mediów

 

Finanse: typy reklamowanych usług

W czerwcu branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy bankowości (61 proc. wszystkich kategorii produktowych), usług finansowych, ubezpieczeń, inwestycji oraz kart płatniczych.

IMM_reklamy_062018_8.jpg

Żródło: Instytut Monitorowania Mediów

 

Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych

T-mobile wskoczył na pierwsze miejsce w zestawieniu marek o największych wydatkach reklamowych w branży telekomunikacyjnej, wyprzedzając Plus, Orange, Play oraz Cyfrowy Polsat.

IMM_reklamy_062018_9.jpg

Żródło: Instytut Monitorowania Mediów

 

Telekomunikacja: typy reklamowanych usług

W branży komunikacyjnej większość czerwcowych reklam dotyczyła sieci komórkowych (30 proc.). Dalej zmonitorowaliśmy oferty na kartę, reklamy telewizji cyfrowej, oferty na abonament i łączone (TV, Internet i telefon).

IMM_reklamy_062018_10.jpg

 Żródło: Instytut Monitorowania Mediów

 

Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych

W czerwcu w pierwszej piątce marek z branży motoryzacyjnej o największych wydatkach reklamowych dane IMM pokazują niewielkie różnice w budżetach, dlatego dla lepszej czytelności wykres pokazuje skalę w tysiącach złotych. Na pierwszym miejscu znalazł się Mercedes, a tuż za nim Toyota, Nissan, Opel oraz Skoda.

IMM_reklamy_062018_11.jpg

 Żródło: Instytut Monitorowania Mediów

 

Motoryzacja: typy reklamowanych produktów

Jeśli chodzi o wydatki reklamowe przeznaczane na konkretne produkty w branży motoryzacyjnej, nadal największe udziały mają samochody osobowe (w czerwcu 71 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się reklamy aut małych i klasy średniej, vanów, ASO oraz części samochodowych.

IMM_reklamy_062018_12.jpg

 

Żródło: Instytut Monitorowania Mediów


Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje  okres 1-31 maja 2018 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.

drukuj  
Komentarze użytkowników (0)
Brak komentarzy. Bądź pierwszy - dodaj swój komentarz
Musisz być zalogowany aby dodać swój komentarz
Ogłoszenia
Brak ogłoszeń do wyświetlenia.
Zamów ogłoszenie

© Copyright 2024 Przegląd Oponiarski

Projektowanie stron Toruń